חדשות בארץ

גנץ: "ממשלת חירום – לא בכל מחיר"

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו במבוי הסתום שנוצר במשא ומתן הקואליציוני: "זוהי אינה עת למשחקים על זמן, לכיפופי ידיים ולפוליטיקה קטנונית". בתגובה אמרו בליכוד, כי כחול לבן חזרה בה מההסכמות: "ספינים תקשורתיים כוזבים אינם מקרבים את האחדות"

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, האשים בצהריים (רביעי) את ראש הממשלה נתניהו באחריות לפיצוץ המשא ומתן להקמת ממשלה משותפת. "המשא ומתן בינינו לבין הליכוד להקמת ממשלת חירום לאומית כמעט והושלם בהצלחה השבוע", כתב בפייסבוק. "היינו קרובים מאוד לברך על המוגמר, ואז הגיעו נתניהו ואנשיו עם דרישה לפגוע בעבודה התקינה של הוועדה לבחירת שופטים, בניגוד למה שכבר סוכם".

"זוהי עת צרה לישראל", הוסיף גנץ. "זוהי אינה עת למשחקים על זמן, לכיפופי ידיים ולפוליטיקה קטנונית. אף צד לא קיבל את כל דרישותיו, גם לא אנחנו. אבל כל צד קיבל את הדברים ההכרחיים עבורו, בכדי שנוכל לשרת את אזרחי ישראל נאמנה בתקופה שלפנינו".

"הודענו להם שאנו חפצים בהקמת ממשלת חירום לאומית – אבל לא בכל מחיר", המשיך יו"ר כחול לבן. "איחוד כוחות בשעת משבר הוא חשוב – אבל דווקא בשעות כאלו, שמירה על הדמוקרטיה ושלטון החוק למען עתיד ישראל, חשובה קריטית".

בליכוד דחו את דבריו של גנץ, והאשימו את כחול לבן במבוי הסתום: "מהרגע הראשון הוסכם, כי ממשלת האחדות השוויונית תקום על שני קווי יסוד ברורים: קבלת החלטות משותפת בכל הנושאים וקידום החלת הריבונות. לצערנו, ברגע האחרון כחול לבן היא שחזרה בה מהסכמות אלו, שהן בסיס הכרחי לכל ממשלה שוויונית".

"ברגע שכחול לבן תחזור להסכמות המקוריות – ניתן יהיה להשלים את ההסכם ולהקים ממשלת אחדות", הוסיפו בליכוד. "ספינים תקשורתיים כוזבים של כחול לבן אינם מקרבים את האחדות, אלא מרחיקים אותה".

על אף ההתקדמות שחלה במשא ומתן בימים האחרונים – בין השאר, בנוגע לסוגיית החלת הריבונות על היישובים ביהודה ושומרון – הודיעה כחול לבן שלשום על הפסקתו: "לאחר הגעה להבנות בכל הנושאים, ביקשו בליכוד לדון מחדש באופן פעולתה של הוועדה לבחירת שופטים. בעקבות זאת הופסק המשא ומתן. לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירת שופטים ופגיעה בדמוקרטיה". גורמים בכחול לבן טענו, כי בעקבות הביקורת מימין, החליט נתניהו לסגת מההבנות שהושגו בכל הנוגע למינוי שופטים. במערכת הפוליטית מעריכים, כי בימים הקרובים הצדדים לא צפויים לחזור למשא ומתן.

בתוך כך, סקר מנדטים חדש שפורסם ב"מעריב" מלמד על התחזקות משמעותית לליכוד ולגוש הימין-חרדים. על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון סמית, במידה והיו נערכות היום בחירות, הליכוד היה מזנק ל- 42 מנדטים. כחול לבן בראשות גנץ עם 18 מנדטים, והרשימה המשותפת מתחזקת ל- 16 מנדטים. יש עתיד בראשות יאיר לפיד ותל"ם בראשות משה יעלון, שהתפצלו מכחול לבן, מקבלות יחד 9 מנדטים. ש"ס עם 8, יהדות התורה זוכה ל- 7, וכך גם ימינה. מרצ, שהתפצלה השבוע ממפלגת העבודה, מקבלת אף היא 7 מנדטים, וישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן נחלשת ל- 6 מנדטים. מפלגת העבודה וגשר נותרות מחוץ לכנסת, וכך גם עוצמה יהודית ומפלגת דרך ארץ שהוקמה על ידי חברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל. במצטבר, בלוק הימין בראשות נתניהו זוכה ל- 64 מנדטים.

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה