חדשות בארץ

"העביר מידע רב": איראן גייסה אזרח ישראלי לצורך ריגול וביצוע פיגועים

על פי ממצאי החקירה, שנוהלה על ידי השב"כ ויאחב"ל בלהב 433 שבמשטרת ישראל, הנאשם מסר לגורמים איראנים מידע על אתרים ביטחוניים ואסטרטגיים בישראל, דרכים להעמקת השסעים בחברה הישראלית, איתור סייענים מקרב ערביי ישראל ומימוש פעולות טרור נגד מטרות במדינה

 דיסק און קי ואמצעי קשר מוצפן שאותרו אצל הישראלי (צילום: תקשורת שב"כ) דיסק און קי ואמצעי קשר מוצפן שאותרו אצל הישראלי (צילום: תקשורת שב"כ)
אא

שירות הביטחון הכללי התיר היום (שלישי) לפרסום כי גורמי מודיעין איראניים גייסו אזרח ישראלי בן 50 לצורך ריגול, איסוף מידע ותכנון פיגועים נגד יעדים בישראל. לפי כתב האישום שהוגש היום, בעת המעצר אותרו ברשותו אמצעי קשר מוצפן. הוא נאשם בשורת עבירות חמורות הנוגעות לביטחון המדינה, בהן מגע עם סוכן חוץ, גילוי החלטה לבגוד, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, השמדת ראיה, איסור הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט.

על פי ממצאי החקירה, שנוהלה על ידי השב"כ ויאחב"ל בלהב 433 שבמשטרת ישראל, הנאשם מסר לגורמים איראנים מידע על אתרים ביטחוניים ואסטרטגיים בישראל, דרכים להעמקת השסעים בחברה הישראלית, איתור סייענים מקרב ערביי ישראל ומימוש פעולות טרור נגד מטרות במדינה. במסגרת התקשורת שקיים עם מפעיליו בחו"ל, הוא קיבל כספים, הדרכות ואמצעי הצפנה חשאיים. במהלך מעצרו הוא ניסה להשמיד דיסק און קי ששימש להעברת המידע.

חאלד ימאניחאלד ימאני

לפי השב"כ, במהלך 2019-2018 קיים הנאשם קשר עם אזרח לבנוני בשם חאלד ימאני בפייסבוק, במסגרתו נפגשו השניים בדנמרק באפריל 2018, ופעם נוספת בספטמבר 2018 בפריז. בפגישה השנייה חשף ימאני כי הוא מתווך מטעם "גורמי מודיעין וביטחון" מאיראן, שמעוניינים בסיוע של הנאשם לשם פגיעה באינטרסים ישראליים, ולשם כך ייצרו אתו קשר באופן חשאי.

הנאשם הסכים, וימאני צייד אותו במכשיר הצפנה, בו התבקש ליצור קשר עם מפעיליו עם שובו לישראל. לאחר חזרתו ארצה, ניסה הנאשם ליצור קשר עם האיראנים במכשיר, אך הוא כשל. בעקבות כך, הוא פנה לימאני בפייסבוק ועדכן אותו על כך. אולם, לאחר שימאני ניסה להסביר לו את אופן התפעול, הנאשם החל לגלות חשש והחליט להשליך את המכשיר לביוב, תוך שהוא משמיד את הפתקית שעליה נכתבה כתובת הדואר האלקטרוני שיועדה להעברת המסרים.

"הנאשם מסר לאיראנים מידע רב ושוחח עמם על סוגיות שונות, והכול בכוונה לסייע לאיראן במאמציה לפגוע במדינת ישראל, בדרך של איסוף מידע מודיעיני, ביטחוני, מדינית, אזרחי, חברתי ותקשורתי", נכתב בכתב האישום. עם שובו מפגישה נוספת בהונגריה, סוכם כי הוא יידרש לסייע לאיראנים במספר מישורים, בהם בדרך של חיווי דעה על מגויסים פוטנציאליים נוספים, מסירת מידע מתוך שטחי ישראל על נושאים ומוקדים נוספים על פי דרישה, וכן במישור הפעילות הביטחונית נגד מדינת ישראל. בנוסף, הועבר לו סכום של 5,000 יורו עבור כיסוי הוצאות נסיעתו של הנאשם לבודפשט, וכן עבור כיסוי הוצאות עתידיות במסגרת הקשר עם האיראנים.

ב-10 וב-11 במרץ 2020 ניסה הנאשם לשלוח מסרים לאיראנים באמצעות מכשיר הצפנה שני שקיבל. ב-16 במרץ הבחין הנאשם כי קיבל הודעה מוצפנת מהאיראנים, וניסה לפצחה, אך ללא הועיל. מספר ימים לאחר מכן הוא כבר נעצר על ידי המשטרה, והועבר לחקירת כוחות הביטחון.

תגיות:איראןשב"כריגול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה