חדשות בריאות

הממשלה אישרה: הסגר יתחיל בשעה 19:00; עוצר – החל ממחר ב- 15:00

שרי הממשלה אישרו פה אחד הטלת סגר נרחב החל מהערב ועד ליום שישי בשעה 7:00. במהלך הסגר ייאסר המעבר בין ישובים, ובירושלים גם בין חלק מהשכונות. החל ממחר בשעה 15:00 ועד ליום חמישי ב- 7:00 יוטל עוצר, ותיאסר היציאה מהבתים למרחק של יותר מ- 100 מטרים. מיום ראשון הקרוב תחול חובת חבישת מסכות פנים במרחב הציבורי

(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה בצהריים (שלישי) תקנות חדשות לשעת חירום, המטילות – החל מהערב בשעה 19:00 – סגר נרחב על היישובים שמרבית תושביהם יהודים. הסגר יימשך עד ליום שישי בשעה 6:00. מחר, ערב ליל הסדר, יוטל עוצר החל משעה 15:00, וייאסר על יציאה מהבתים למרחק העולה על 100 מטרים. העוצר יימשך עד ליום חמישי בשעה 7:00. השרים אישרו פה אחד את התקנות, בישיבה טלפונית.

בהודעה משותפת שפורסמה על ידי משרד ראש הממשלה ומשרדי הבריאות והאוצר, הובהר כי במהלך ימי הסגר ייאסר על מעבר בין יישובים, למעט במקרים של צורך חיוני או עובדים חיוניים. הצטיידות במזון ובתרופות או קבלת שירותים חיוניים יתבצעו בתוך מקומות היישוב בהם מתגוררים התושבים. במידה ולא ניתן להשיג שירותים אלו במקומות היישוב – ניתן יהיה לקבלם ביישוב הסמוך למקום המגורים. בירושלים נוספה גם הגבלה על מעבר בין שכונות; הבירה חולקה ל- 7 רובעים, שהתנועה תותר אך ורק בתוכם ולא ביניהם.

חלוקת ירושלים ל- 7 רובעים (משרד הבריאות)חלוקת ירושלים ל- 7 רובעים (משרד הבריאות)

עוד נקבע, כי החל מהיום בשעה 20:00 ועד ליום ראשון בשעה 8:00, יופסקו שירותי התחבורה הציבורית, כולל טיסות נוסעים בין-לאומיות. טיסות אלו יוכלו לפעול רק באישור מראש של שרי התחבורה והפנים. תותר הפעלה של שירותי הסעה ייעודיים לעובדים בהתאם להנחיות, וכן של מוניות על פי ההנחיות ולצורך חיוני בלבד.

מחר, החל מהשעה 15:00, תחול החרפה נוספת בהגבלות התנועה: במקומות היישוב היהודיים יוטל עוצר, ותיאסר יציאה מהבתים אפילו לצורכי הצטיידות במזון בסופרמרקטים ובמכולות. ניתן יהיה לצאת אך ורק לזמן קצר, ולמרחק שלא יעלה על 100 מטרים מהבית: "הממשלה חוזרת ומזכירה, כי האזרחים נדרשים לחגוג את חג הפסח בבתים בהם הם גרים". העוצר יימשך עד ליום חמישי בשעה 7:00.

סמכויות האכיפה של המשטרה הורחבו בתקנות החדשות, והן יכללו מעתה גם סמכות למנוע יציאה של אדם או רכב מיישוב, וכן סמכות לדרוש מכל אדם להזדהות ביציאתו מהיישוב ולעכבו באם נדרש על פי חוק.

בתוך כך, מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, חתם היום על צו, המחייב חבישת מסכה ביציאה למרחב הציבורי. על פי לשון הצו, "לא ישהה אדם במקום שאינו מקום מגוריו ללא כיסוי הפה והאף באמצעות מסכה המיועדת לכך, או מסכה ביתית, בהתאם להנחיות משרד הבריאות". הצו ייכנס לתוקף ביום ראשון הקרוב בשעה 7:00. הוראות אלו לא יחולו על קטינים מתחת לגיל 6, או על אנשים שמתקשים להשתמש במסכה בשל מוגבלות נפשית, שכלית או רפואית.

תגיות:חג הפסחנגיף הקורונהסגרעוצר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה