ונשמרתם

אביב הגיע – ועמו היתושים: כך נתגונן

המשרד להגנת הסביבה פנה אל הרשויות המקומיות בישראל בדרישה לפעול למניעת מפגעי יתושים. במשרד מדגישים, כי בניגוד לשמועות לא מבוססות, אין עדות לכך שהיתושים מעבירים את נגיף הקורונה

  • י"ג ניסן התש"פ
יתוש הטיגריס האסייתי (תמונה: שאטרסטוק)יתוש הטיגריס האסייתי (תמונה: שאטרסטוק)
אא

כמדי שנה, ובפרט אחרי השנה ברוכת הגשמים שעברה על ישראל, המשרד להגנת הסביבה מנחה את הרשויות המקומיות והציבור בנושא מניעת מפגעי יתושים, והדרכים להתגוננות מפני עקיצות – שעלולות לגרום למחלות.

המשרד פנה אל כלל הרשויות המקומיות בישראל בדרישה לפעול למניעת מפגעים משני סוגי מזיקים עיקריים. הראשון שבהם הוא יתוש הטיגריס האסייתי – מין זר שפלש לישראל, ומאופיין בצבע שחור ופסים לבנים. הוא נמצא בעיקר בחצרות ובגינות בתים, מתפתח במקווי מים קטנים כמו תחתיות של עציצים, ועוקץ גם ביום וגם בלילה.

המזיק העיקרי השני הינו יתוש הקולקס, המתרבה במקווי מים גדולים יחסית כדוגמת תעלות ניקוז, מרתפים ומקלטים, ועוקץ בעיקר בשעות הלילה.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור להתריע בפני הרשות המקומית על הצטברות מים עומדים בתעלות ניקוז ובורות, וכן לדווח על מפגעי יתושים. במשרד מציינים, כי אומנם בימים אלה, בשל התקנות לשעת חירום, אין להסתובב במקומות ציבוריים אלא בהתאם להנחיות משרד הבריאות, ואולם כאשר יש מפגעים בחוץ – הם משפיעים גם על התושבים בבתים. לכן, גם בשעת חירום זו – בה ישראל מתמודדת עם התפרצות נגיף הקורונה – אסור להתעלם מהסכנה להעברת מחלות על ידי יתושים.

במשרד מדגישים, כי בניגוד לשמועות לא מבוססות המופצות, אין עדות לכך שהיתושים מעבירים את נגיף הקורונה. כמו כן, נגיף הקורונה אינו מזיק תברואי, ולכן פעולות ניקוי וחיטוי כנגד קורונה אינן פעולות הדברה, ואין להשתמש בציוד הדברה לפעולות חיטוי.

בכל הנוגע למפגעים בשטח הפרטי: כדי למנוע דגירת יתושים, המשרד להגנת הסביבה ממליץ לציבור לייבש את המים העומדים בחצר הבית, להקפיד על ריקון דליים ומכלים, למנוע נזילות ודליפות מים מברזים וממזגנים בחצר, ולהימנע מהשקיית יתר. בנוסף, יש להתמגן מפני עקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות על דלתות וחלונות הבית ומריחת חלקי הגוף החשופים – כולל הפנים – בתכשירים דוחי יתושים מורשים, בזמן החשיפה ליתושים.

תגיות:יתושיםהמשרד להגנת הסביבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה