חדשות בריאות

בקרוב בישראל: ניסוי קליני בתרופה מיפן לטיפול בקורונה

ועדת הלסינקי להיתרים לניסויים קליניים בבני אדם אישרה באופן עקרוני את התחלת הטיפול בתרופה יפנית בשם אביגן, שמשלוח ראשון שלה הגיע לארץ בשבוע שעבר. הניסוי הקליני בתרופה, שיתחיל בתקופה הקרובה, יבדוק את יעילותה במאבק מול נגיף הקורונה

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

בימים האחרונים הגיע מיפן לישראל משלוח ראשון של התרופה אביגן, אשר נבחנת כמענה יעיל לטיפול במחלת הקורונה בשלביה הראשונים, כמקצרת את זמן המחלה ומונעת הידרדרות למצבים קשים. המשלוח הגיע לארץ בעקבות שיתוף פעולה של שגרירות ישראל ביפן, משרדי החוץ והבריאות, חמ"ל הרכש ובתי החולים הדסה ואיכילוב, אשר יובילו את הניסוי הישראלי בתרופה.

שגרירת ישראל ביפן, יפה בן ארי, בשיתוף פרופ' רן ניר-פז, מומחה במניעת מחלות זיהומיות מבית החולים הדסה, וד"ר אסתי סייג, סמנכ"ל מערכות מידע ותפעול באיכילוב, פעלה בשבועות האחרונים מול גורמי ממשלה יפניים ומול חברת פוג'יפילם, על מנת לקבל אספקה של התרופה לשימוש בישראל. במשרד החוץ מציינים, כי ישראל היא אחת המדינות הראשונות בעולם לקבל לידיה את התרופה.

ועדת הלסינקי להיתרים לניסויים קליניים בבני אדם התכנסה אתמול (שני) בבית החולים הדסה, על מנת לבחון מספר הצעות לניסויים מבטיחים בטיפול בחולי קורונה, ואישרה עקרונית את התחלת הטיפול באביגן. על פי התכנון, לאחר האישור המלא של הוועדות המקומיות ושל משרד הבריאות, הניסוי הטיפולי בתרופה יתחיל בימים הקרובים, ולכל היאוחר בתוך מספר שבועות. הניסוי יכלול כ- 80 חולים, והוא ייערך בשיתוף עם בתי החולים הדסה, איכילוב, סורוקה ופוריה, ובשילוב עם חוקרים מהאוניברסיטה העברית.

לדברי פרופ' ניר-פז, התרופה – שפותחה במקור כטיפול לשפעת פנדמית – אמורה לקצר את משך התחלואה והפרשת הנגיף בחולים מאושפזים של COVID19, כפי שעלה ממספר מחקרים ראשוניים שפורסמו בסין: "התרופה גם נמצאת במסגרת ההנחיות לטיפול כאחת מתרופות הקו הראשון ביפן כעת. המטרה של המחקר הישראלי לבחון האם אכן התרופה יעילה בהתוויה זו".

ד"ר סייג הוסיפה: "בתוך המגוון הרחב של תרופות, אותן אנו מנסים לטיפול בחולי הקורונה, חלקן אמפירית, בולטת התרופה אביגן, שמסתמנת כמבטיחה, מבחינת פוטנציאל הטיפול בשלבים הראשונים של המחלה ומניעת הידרדרות. בכך היא עשויה לתרום להשטחת העקומה, ולשיפור היכולת להתמודד עם היקפי התחלואה שאנו חווים בארץ".

השגרירה ביפן, יפה בן ארי, אמרה: "אני מודה לממשלת יפן, ובמיוחד לתאגיד פוג'יפילם על הכרתו בחשיבות שיתוף הפעולה עם המחקר הרפואי הישראלי, וההערכה היפנית לרמה הגבוהה של הצעת המחקר של פרופ׳ רן ניר-פז. אנחנו ממשיכים לטפל באספקה נוספת של התרופה, במטרה לסייע לישראל לעצור את הידרדרות מחלת הקורונה בקרב הרבה יותר חולים".

תגיות:תרופהניסוימשרד החוץיפןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה