חדשות בריאות

מסתמן: הסגר הכללי יימשך עד מוצאי שבת

שרי הממשלה צפויים להחליט על הארכת ההגבלות עליהן הכריז אמש ראש הממשלה בנימין נתניהו: הסגר הכללי יחל היום בשעה 14:00, ויימשך עד מוצאי שבת בשעה 20:00. העוצר, שיוטל מחר במהלך ליל הסדר, יחל כבר בשעה 14:00

נתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

שרי הממשלה יתכנסו הבוקר (שלישי) בשעה 10:00 לישיבה טלפונית, במהלכה הם צפויים לאשר את הגבלות התנועה החדשות, הכוללות הטלת סגר כללי ועוצר במהלך ליל הסדר וימי החג הראשונים. הישיבה הייתה אמורה להתקיים במהלך הלילה, אולם היא נדחתה כדי לאפשר את השלמת ניסוחן של התקנות לשעת חירום. ככל הנראה, שעות הסגר והעוצר יוארכו מהמתוכנן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע אמש, בהצהרה לציבור, כי סגר כללי יוטל ברחבי המדינה החל מהיום בשעה 16:00, והוא יימשך עד יום שישי ב- 7:00. אלא שמטיוטת ההחלטות שהועברה לשרים עולה כי הסגר צפוי להימשך עד מוצאי שבת בשעה 20:00. במהלך הסגר ייאסר המעבר בין ישובים, ובירושלים גם בין חלק מהשכונות.

בנוסף, הכריז נתניהו על הטלת עוצר החל ממחר, ליל הסדר, בשעה 18:00 ועד למחרתו בשעה 7:00. לבקשת השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, העוצר יוארך ויתחיל כבר בשעה 14:00.

ראש הממשלה אמר בנאומו, כי "בזכות הצעדים השיטתיים שנקטנו, ושאנחנו נוקטים, בפירוש יש מגמת שיפור, אבל מי שחושב שאפשר לסיים את המשבר של הקורונה ב'זבנג וגמרנו' – טועה טעות מרה. חוכמת הדורות שלנו מלמדת שיש דרך קצרה שהיא ארוכה, ויש דרך ארוכה שהיא קצרה. כשמדובר בבריאות ובחיים שלכם, אזרחי ישראל, אסור שיהיו קיצורי דרך. ראינו מה קרה לפני חודש באירועי חג הפורים. ההידבקות בנגיף התפשטה במעגלים רחבים. אני אומר כאן בצורה הכי ברורה שיכולה להיות: פסח לא יהיה פורים". 

"כל משפחה תסב לליל הסדר לבדה. תחגגו רק עם המשפחה המצומצמת, שנמצאת עכשיו אתכם בבית", הבהיר נתניהו. "אני יודע שיש פה הכבדה גדולה, אבל פשוט אין ברירה. אנחנו נאכוף את הסגר בנחישות. אני מבקש מכם למלא אחר ההנחיות שלנו, אני מבקש מכם לעשות זאת במשמעת עצמית ובאחריות אישית".

"בד בבד עם ההקשחה בהנחיות, אני שמח לומר לכם – יש סימנים חיוביים באופק", הצהיר ראש הממשלה. "אבל אני מבקש מכם באותה עת, אל תיכנסו לשאננות. אסור לנו להיכנס לשאננות. אנחנו מתקדמים בהכנות לתרחישי היציאה מן המשבר. יש אפשרות ריאלית שאם המגמות החיוביות בישראל יימשכו, אנחנו נצא בהדרגה מן הסגר אחרי חג הפסח והמימונה. בראש ובראשונה, אזרחי ישראל, זה תלוי בכם. זה תלוי במידת מילוי ההוראות הקשות שאנחנו מורים לכם לטובת הכלל".

"היציאה תיעשה על פי רמות הסיכון באוכלוסייה. הבטוחים ביותר יצאו ראשונים, ומי שנמצאים בסיכון הגדול יותר יצאו אחרונים, הם יישארו ככל שניתן בבידוד. אנחנו חייבים להגן על האוכלוסיות שנמצאות בסיכון חיים ממש, והדרך לעשות זאת היא לשמור על בידוד".

נתניהו שיבח בדבריו את גילויי הערבות ההדדית בחברה שבאים לידי ביטוי בימי המשבר, אולם הוסיף: "אני אומר גם ביושר, שראינו תופעות אחרות. ראינו הסתה איומה נגד הציבור החרדי, גם בתקשורת וגם ברשתות החברתיות. זה בלתי מקובל, זה בלתי נסבל. אני יודע שזה לא משקף את הדעה של רוב רובם של אזרחי ישראל. אנחנו מחבקים את תושבי בני ברק, כמו שאיטליה כולה מחבקת את תושבי לומברדיה, והלב שלנו עם בני ברק כמו שכל איטליה עם לומברדיה".

נתניהו, אמש (צילום: יוסי כהן, לע"מ)

תגיות:סגר כללינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה