חדשות בעולם

לאחר שחלה בקורונה: ראש ממשלת בריטניה הועבר לטיפול נמרץ

לפי הודעת דוברו של ג'ונסון, מצבו של ראש הממשלה הידרדר אחר הצהריים, ובעצת הצוות הרפואי הוחלט על העברתו לטיפול נמרץ. קודם העברתו עוד הספיק ראש הממשלה לבקש משר החוץ וממלא מקומו, דומיניק ראב, להחליף אותו בתפקיד

ג’ונסון (צילום: שאטרסטוק)ג’ונסון (צילום: שאטרסטוק)
אא

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הועבר הערב (שני) למחלקת טיפול נמרץ. לפי הודעת דוברו, מצבו של ראש הממשלה הידרדר אחר הצהריים, ובעצת הצוות הרפואי הוחלט על העברתו לטיפול נמרץ.

אמש אושפז ג'ונסון בבית החולים הסמוך לפרלמנט בלונדון, שם קיבל חמצן לאחר שהתקשה לנשום. בעשרת הימים האחרונים בהם המשיך לעבוד ממעונו בדאונינג 10, הממשלה דיווחה כי הוא סובל מחום גבוה, ושיעול עיקש שהלך והחמיר במהלך הימים האחרונים. לשכת ראש הממשלה הבריטי מסרה הערב כי ג'ונסון עוד הספיק לבקש משר החוץ וממלא מקומו, דומיניק ראב, להחליף אותו בתפקיד. היום בצהריים עוד צייץ ג'ונסון ממיטת האשפוז שלו, ואמר כי הוא מנהל את המאבק בהתפשטות המגפה במדינה. "ראש הממשלה מעוניין להודות ל-NHS על מסירותם ועבודתם הקשה", הוסיפה הלשכה.

הדובר של ג'ונסון סירב היום להתייחס לדיווחים כי ראש הממשלה נזקק לטיפול בחמצן או סובל מדלקת ריאות, והכחיש את הפרסומים ברוסיה כי הוא מחובר למכונת הנשמה. לטענתו, ג'ונסון התאשפז בעקבות תסמינים ממושכים של נגיף הקורונה.

הידיעה על אשפוזו של ראש הממשלה הבריטי הגיעה במקביל להודעה נדירה ממלכת בריטניה, אליזבת השנייה, שפנתה לאזרחי הממלכה ואמרה כי יתגברו על מגפת הקורונה אם יישארו נחושים ומאוחדים לנוכח הסגר והבידוד הביתי שנכפה עליהם. בנאום טלוויזיוני נדיר, החמישי שלה בלבד ב-68 שנותיה בכתר, קראה המלכה לעם האנגלי להפגין את אותה נחישות שהפגינו אבות אבותיהם ולהראות שהם חזקים כמו דורות העבר.

נאום היסטורי של המלכה אליזבת (צילום: AFP)נאום היסטורי של המלכה אליזבת (צילום: AFP)

"אנחנו מתמודדים עם המחלה הזאת ביחד ואני רוצה להבטיח לכם שאנחנו נישאר מאוחדים ונחושים ואז נתגבר עליה", אמרה המונרכית בת ה-93 בהודעה המוקלטת שנשאה מטירת וינדזור שבה שוהה המלכה בתקופה זו יחד עם בעלה, הנסיך פיליפ בן ה-98. "זוהי תקופה מאתגרת לאומה, שמביאה עמה צער, קשיים כלכליים ושינויים עצומים", הוסיפה אליזבת השנייה.

"אמנם עמדנו בפני אתגרים קודם לכן, אבל האתגר הזה שונה. הפעם אנחנו מצטרפים לכל המדינות ברחבי הגלובוס במאמץ משותף, משתמשים בכל ההתקדמות הגדולה של המדע ובחמלה האינסטינקטיבית שלנו לרפא. אנחנו נצליח – וההצלחה שלנו שייכת לכל אחד ואחד מאתנו", אמרה מלכת אנגליה.

המלכה הודתה לכל אנשי שירות הבריאות הלאומי (NHS) "שנמצאים בחזית" ולכל עובדי הבריאות בממלכה "שממשיכים באופן לא אנוכי את משימותיהם היומיומיות מחוץ לבית כדי לתמוך בכולנו". היא הוסיפה: "אני בטוחה שהאומה תצטרף אליי ותבטיח לכם שמה שאתם עושים זוכה להערכה ושכל שעה בעבודה הקשה שלכם מקרבת אותנו יותר לחזרה לזמנים נורמליים יותר".

תגיות:נגיף הקורונהבוריס ג'ונסוןבריטניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה