חדשות בארץ

למעלה ממיליון ביצים ינחתו מחר בישראל. האם זהו הסוף למחסור בביצים?

שני משלוחי ייבוא אוויריים מפורטוגל ואוקראינה, הכוללים מיליון וחצי ביצים, ינחתו ביומיים הקרובים בישראל

(צילום: שרה שומן, פלאש 90)(צילום: שרה שומן, פלאש 90)
אא

ביומיים הקרובים ינחתו בישראל כמיליון וחצי ביצים, בשני משלוחי ייבוא מפורטוגל ואוקראינה. מחר (שלישי) לפנות בוקר ינחת משלוח הביצים הראשון מפורטוגל, והוא יכלול למעלה ממיליון ביצים.

למחרת, יום רביעי, צפוי לנחות מטוס נוסף מאוקראינה עם כחצי מיליון ביצים. משלוחים אוויריים נוספים צפויים במהלך ימי החג.

ממשרד החקלאות נמסר כי משלוחים אלו מצטרפים ליותר מ-100 מכולות ביצים, הכוללות מעל 30 מיליון ביצים, שנמצאות בדרכן לישראל ויגיעו לישראל דרך הים, עד סוף חודש אפריל.

כזכור, כבר בחודש ינואר פתח משרד החקלאות מכסה לייבוא ביצים בפטור ממכס ממדינות האיחוד האירופי. לאור משבר הקורונה, הגדיל המשרד את המכסה הפטורה ממכס ליבואני הביצים בהיקף של כ-100 מיליון ביצים. עם זאת, לאור הגדלת הביקוש המקומי בארצות אלו, בתוספת לבעיות שינוע וזמני הפלגה, המשווקים לא מצליחים לעמוד בביקוש הגובר של הצרכנים.

בעקבות כך, גיבש משרד החקלאות נוהל תמיכה שמטרתו להקטין את המחסור בביצים באמצעות הבאתן לישראל במטוסים. משרד החקלאות הבין כי כיוון שמחירן של הביצים מפוקח, ליבואנים לא משתלם להביאן ארצה בטיסה.

על מנת לאפשר הגעת כמות גדולה של בימים לישראל, נקט המשרד בפעולות נוספות: אישור מהיר של אוקראינה, כמדינה נוספת שניתן לייבא ממנה ביצים; הפעלת נוהל "רשת ביטחון ליבוא ביצים" על מנת לתמרץ יבואנים להביא עוד ביצים לישראל; והסטת נתיבים וקיצור משך ההפלגה לביצים שמגיעות באניות.

משרד החקלאות מדגיש כי אין לרכוש ביצים שאינן חתונות, כיוון שהן לא מפוקחות כלל. "מדובר בביצים שאינן ראויות למאכל. במצב הנוכחי, אכילת ביצים כאלו עלולה לגרום לתחלואה ולהעמיס על בתי החולים. לכן, דווקא עתה, יש להקפיד ביתר שאת על רכישת ביצים בחנויות או ברשתות השיווק, ולא בשווקים מאולתרים", נמסר ממשרד החקלאות.

 

תגיות:מחסור בביציםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה