חדשות בארץ

פיצוץ במו"מ בין הליכוד לכחול-לבן: "לא נאפשר שינוי במינוי השופטים"

צוות המשא ומתן של כחול לבן עזב את הישיבה עם הליכוד בשל דרישת האחרונה לפתוח מחדש את ההסכם הקואליציוני באשר למנגנון המשותף למינוי שופטים. כחול לבן: "לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה"

גנץ (צילום: פלאש 90)גנץ (צילום: פלאש 90)
אא

מפלגת כחול לבן הודיעה הערב (שני) כי הפסיקה את המשא ומתן עם הליכוד בשל דרישת האחרונה לפתוח מחדש את ההסכם הקואליציוני באשר למנגנון המשותף למינוי שופטים. "לא נאפשר שום שינוי בתפקוד הוועדה לבחירות שופטים ופגיעה בדמוקרטיה", אמרו בכחול לבן.

בכחול לבן אמרו מוקדם יותר כי הושגה הסכמה באשר לסוגיית החלת הריבונות בשטחי יהודה ושומרון בהתאם לעסקת המאה האמריקנית, והעבודה כעת היא על השגת מתווה סדור בהסכמת שני הצדדים. הסוגיה נתקלה במחלוקת בשל כמה סעיפים שכחול לבן התנגדה אליהם, ובשלה הסכימו בליכוד להתפשר בכך שכל מהלך מדיני שראש הממשלה בנימים נתניהו ינסה לקדם, הוא יידרש להסכמת ממלא מקומו – יו"ר כחול לבן בני גנץ – שדורש הסכמה בינלאומית רחבה (לבד מארה"ב שתומכת בסיפוח חד-צדדי) לכל יוזמת סיפוח. בליכוד, לעומת זאת, הדגישו כי המתווה מאפשר לנתניהו לבצע מהלכים חרף התנגדות גנץ, באמצעות סעיף התגברות בהסכם שמחייב את נתניהו רק להיוועץ בו בלא שיקבל את הסכמתו. על פי הפרסומים, תיתכן חתימה סופית כבר ביממה הקרובה. גורמים בשתי המפלגות טענו עוד כי נתניהו, מצדו, נסוג מדרישותיו בעניין בחירת השופטים, בצעד שהוביל לביקורת חריפה מבית.

אם המהלך לקידום יוזמת סיפוח בהסכמה בינלאומית אכן ייצא לדרך, הוא צפוי להיתקל בהתנגדות חריפה מבית של ראשי ימינה, בהם איילת שקד ונפתלי בנט, שכבר הודיעו בפומבי כי לא ימהרו לחבור לממשלה זו, שכונתה על ידיהם "ממשלת שמאל" עם ויתורים "מרחיקי לכת" לאנשי גנץ. גם ראשי רשויות בגדה הביעו מחאה חריפה למתווה. יו"ר מועצת ישע, דוד אלחייני אמר: "אנו מתנגדים לנוסח שלפיו תידרש הידברות על הקהילה הבינלאומית להחלת הריבונות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זו מלכודת של כחול לבן. הקהילה הבינלאומית שלא הכירה בירושלים כבירת ישראל תכיר בריבונות? אנו דורשים מראש הממשלה ומהמפלגות שלא לחתם על נוסח כזה. זהו גזר דין מוות לחלום הריבונות".

תגיות:בני גנץהליכודכחול לבן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה