חדשות בעולם

היום הרביעי ברציפות: ירידה במספר המתים בספרד, האטת ההתפשטות בגרמניה

מריה חוסה סיירה, סגנית ראש שירותי החירום בספרד, אמרה כי נצפית האטה בשיעור הגידול של המגפה כמעט בכל מחוז במדינה. בעקבות הירידה במתים, בממשלה שוקלים להקל בהגבלות התנועה שהוטלו באמצע החודש שעבר

אזרח ספרד מתגונן במסיכה נגד הנגיף (צילום: שאטרסטוק)אזרח ספרד מתגונן במסיכה נגד הנגיף (צילום: שאטרסטוק)
אא

הממשלה במדריד דיווחה היום (שני) על ירידה נוספת במניין המתים במדינה מנגיף הקורונה, שהחלה לפני ארבעה ימים. ביממה האחרונה מתו בספרד 637 בני אדם ואובחנו 4,273 חולים חדשים. בכך, עלה ל-13,055 מספר המתים הכולל ול-135,032 מספר הנדבקים. אולם, מספר המתים העדכני מלמד על האטת שיעור התמותה מקורונה בספרד: אתמול דווח על 674 מתים בתוך יממה ועל 6,023 חולים חדשים. שלשום דווח על 809 מתים ו-7,026 חולים חדשים.

בעקבות הירידה במתים, בממשלה שוקלים להקל בהגבלות התנועה שהוטלו באמצע החודש שעבר. מריה חוסה סיירה, סגנית ראש שירותי החירום בספרד, אמרה כי נצפית האטה בשיעור הגידול של המגפה כמעט בכל מחוז במדינה.

גם באיטליה מסתמנת מגמת ירידה במתים ובחולים בימים האחרונים, למרות שהנתונים עצמם מוסיפים להיות גבוהים במיוחד. אתמול דיווחה איטליה על עוד 525 בני אדם שמתו ביממה החולפת ועל 4,316 מקרים חדשים שאובחנו.

דיווח דומה הגיע גם מהרשויות בגרמניה, שבישרו היום על יום רביעי ברציפות של ירידה במספר הנדבקים החדשים במדינה. לפי נתונים של המכון על שם רוברט קוך, הסוכנות הלאומית לבריאות הציבור של גרמניה, ביממה האחרונה אובחנו 3,677 חולים חדשים, לעומת 5,936 שאובחנו ביום ראשון. מניין הנדבקים בגרמניה עלה ל-95,391, ומניין המתים עלה ב-92 ל-1,434.

מאידך, בבריטניה ובצרפת מדווחים בשבוע האחרון על מספרים גבוהים של מתים, יותר מאלה שדווחו בשבועות הקודמים. אתמול דיווחה בריטניה על 621 מקרי מוות תוך יממה וצרפת על על 518. מספר המתים ברחבי העולם הגיע בצהריים ליותר מ-70 אלף ומספר החולים ליותר מ-1.28 מיליון.

ד"ר אנתוני פאוצ'י, המומחה המוביל למחלות מידבקות בארה"ב המייעץ לממשל הנשיא דונלד טראמפ במאבק בהתפשטות הנגיף, העריך הלילה כי כמחצית מהנדבקים בנגיף הקורונה במדינה אינם מפתחים תסמינים - אומדן גדול בהרבה משל המרכז האמריקאי לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) בשבוע שעבר. "זה בין 25% ל-50%", אמר במהלך תדרוך עם טראמפ וכוח המשימה למאבק בקורונה בבית הלבן. המומחה הבהיר כי מדובר רק בהערכה וכי המדענים חלוקים ביניהם בנושא.

תגיות:נגיף הקורונהספרדגרמניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה