חדשות בריאות

"אביב מוגן": היערכות מוגברת של המשטרה לקראת הפסח ובמהלכו

על רקע התפשטות נגיף הקורונה, אישר מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, את התוכנית המבצעית לחג הפסח. המשטרה תיערך בכוחות מתוגברים כדי לאכוף את הגבלות התנועה: "הפעם כל אחד חוגג את חג הפסח בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית"

  • י"ב ניסן התש"פ
מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה) מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן (צילום: דוברות המשטרה)
אא

לקראת תחילת חג הפסח, ועל רקע התפשטות נגיף הקורונה בישראל, יצא היום (שני) לדרך מבצע "אביב מוגן" של משטרת ישראל. מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, אישר את התוכנית המבצעית להיערכות המשטרה בימים שלפני החג ובמהלכו.

במשטרה מציינים, כי לנוכח מצב החירום הלאומי ובכדי לשמור על בריאות הציבור ולמנוע הדבקה המונית – עיקר הפעילות המשטרתית תתמקד באכיפת התקנות לשעת חירום וצו בריאות העם: "אנו מחדדים לציבור, ומזכירים כי ימי החג אינם מקנים חסינות מפני הידבקות בנגיף הקורונה לאף אדם – ולכן הפעם כל אחד חוגג את חג הפסח בביתו ובחיק משפחתו הגרעינית".

אלפי שוטרים, שוטרי מג"ב ומתנדבים, בסיוע מאות חיילי צה"ל, יתפרסו בכל רחבי הארץ בכדי לאכוף את התקנות ולשמור על שלום הציבור ובריאותו. פעילות המשטרה תחל, כאמור, עוד בטרם החג ועל רקע ההכנות של הציבור לקראתו. במהלך הימים הקרובים תבצע המשטרה ברחבי הארץ פעילות פיקוח ואכיפה משמעותית בסופרים ובמרכולים, על מנת לוודא כי מכירת המזון בהם מתבצעת בהתאם לתקנות ותוך שמירה על מרווחים בין הקונים, תוך מניעת התקהלות אסורה בתוכם ומחוצה להם. במשטרה קוראים לציבור "לנהוג באחריות ולשנות ממנהגיו והתנהלותו בעיתות שגרה, כשהכלל הוא: צמצום היציאה למרחב הציבורי ככל שניתן".

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)

בערב חג הפסח, החל משעות הבוקר, תגביר המשטרה את הפעילות היזומה לפיקוח ואכיפה, הן במרחב הבינעירוני והן בתוך היישובים עצמם. שוטרי אגף התנועה יתפרסו בצירים הבינעירוניים ובכניסות לערים, ולצד אכיפת התנועה יבצעו בדיקות אקראיות ופיקוח אחר תנועת כלי רכב בין הערים. בנוסף תבצע המשטרה מחסומים מדלגים וסיורים בכניסה לערים ובתוכם, זאת במטרה למנוע התקהלות אסורה ויציאה אסורה של אזרחים למרחב הציבורי או למקום אחר שנאסר בניגוד לתקנות: "אנו קוראים לציבור לחגוג את חג הפסח בבית. נסיעה לחיק המשפחה המורחבת מחוץ לבית המגורים שלא לצורך חיוני שהוגדר – אסורה, ומהווה הפרה של התקנות".

במשטרה מוסיפים ומבהירים, כי הפעילות המשטרתית תימשך לאורך חג הפסח, בכל רחבי הארץ: "המשטרה לא תאפשר לאף אדם ניצול של ימי החג לשיבוש המאבק הלאומי בהתפשטות בנגיף, ולכן כל חריגה מהתקנות תטופל בהתאם. נזכיר כי חל איסור מוחלט לצאת לטיולים, לנופשים או לבילויים כלשהם מחוץ למרחב הביתי".

(צילום: דוברות המשטרה)(צילום: דוברות המשטרה)

תגיות:משטרת ישראלפסחנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה