חדשות בריאות

"מזכיר ימים אפלים": עיריית רמת גן הציבה גדרות בגבול עם בני ברק

תושבים בבני ברק הביעו זעם על המהלך של עיריית רמת גן. חבר הכנסת משה ארבל: "התנהלות שפוגעת בכבוד האדם, ונעשית ללא סמכות חוקית". חבר הכנסת יעקב אשר: "הצבת הגדר מזכירה ימים אפלים"

  • י"ב ניסן התש"פ
אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)אילוסטרציה (תמונה: שאטרסטוק)
אא

עיריית רמת גן הציבה הבוקר (שני) גדרות בגבול עם בני ברק, שלטענתה נועדו לסייע באכיפת הסגר שהוטל על בני ברק ולמנוע מעבר של הולכי רגל. מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן, הורה בתגובה לראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, להסיר את הגדרות. תושבים בבני ברק הביעו זעם על המהלך של עיריית רמת גן, ותבעו מעירייתם לפרק את הגדרות. על פי דיווחים שונים, חלק מהמחסומים כבר הוסרו על ידי פקחים של עיריית בני ברק.

ראש העיר בני ברק, אברהם רובינשטיין, הגיב: "משבר הקורונה יחלוף, אבל התנהלותו הבלתי אנושית של ראש עיריית רמת גן, כרמל שאמה, תיזכר לדיראון עולם. האיש, שניסה לגזור קופון פוליטי על המצוקה של תושבי בני ברק כשהוטלו עליהם הגבלות תנועה, מקים גדרות מסביב לגטו שהוא דרש להקים".

סגנו של רובינשטיין, גדליהו בן שמעון, אמר כי "ההתנהלות של כרמל שאמה לא מכובדת. בימים בהם אנו נדרשים לערבות הדדית וסולידריות, שאמה עושה את ההפך הגמור ומרבה את הפילוג והקיטוב. לנבחרי ציבור יש אחריות. מצופה ממנו לנהוג בהתאם".

חבר הכנסת משה ארבל (ש"ס) פנה ליועץ המשפטי הממשלה, אביחי מנדלבליט, להתערב נגד פעולותיה של עיריית רמת גן, שלדבריו מנוגדות להנחיות שהוציא מנדלבליט עצמו בסוגיה: "חרף הנחיית כבוד היועץ המשפטי לממשלה לרשויות המקומיות, כי אין בסמכותן להגביל תנועה של אזרחים בהתאם לסמכויות המוקנות בדין בהתאם לתקנות שעת חירום, התקבלה פנייה בלשכתי, כי עיריית רמת גן מגדרת את המעברים בתחומה למעבר הולכי רגל ללא סמכות חוקית. אבקש את התערבות היועץ המשפטי לממשלה אל מול הרשות המקומית בדחיפות. יש בהתנהלות זו כדי לפגוע בכבוד האדם, וחמור מכך היא נעשית ללא סמכות חוקית".

חבר הכנסת יעקב אשר (דגל התורה) אמר, כי "הצבת הגדר באופן בלתי חוקי על ידי ראש העיר רמת גן מזכירה ימים אפלים, ופוגעת במאות אלפי תושבים שנמצאים בסגר ונמנעים מלצאת מהבית, וזאת יממה לאחר שהציע לחלק משחקים לילדי בני ברק".

"הדבר מעיד על חוסר רגישות שנדרשת מראש עיר ועל צביעותו הבוטה", הוסיף אשר. "ההיסטוריה לימדה, שאנשים כאלו נעלמו מהזירה הציבורית בלי להשאיר חותם. אני פונה למשטרת ישראל לאכוף את החוק ולהסיר את הגדר המקוממת באופן מיידי".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (ימינה) הגיב אף הוא בחריפות: "ראש עיריית רמת גן עושה שוב דין לעצמו, ומתגלה כמפר חוק סדרתי, ובעיקר כאדם שאיבד את טיפת החמלה והסולידריות האחרונה. תושבי רמת גן צריכים להתבייש בו".

תגיות:בני ברקרמת גןיעקב אשרמשה ארבלנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה