חדשות בארץ

גנץ לריבלין: ייתכן שאבקש הארכת המנדט להרכבת הממשלה

יו"ר כחול לבן עדכן את נשיא המדינה כי ייתכן תרחיש שבו יבקש ממנו להאריך לו את המנדט להרכבת הממשלה, שייפקע ב-13 באפריל. ריבלין צפוי לקבל את בקשתו ולהאריך לגנץ את המנדט ב-14 יום נוספים, בהם ינסה להגיע להסכמות עם נתניהו

גנץ וריבלין, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)גנץ וריבלין, בינואר (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ עדכן היום (ראשון) את נשיא המדינה ראובן ריבלין במאמצים להקמת ממשלת אחדות, והודיע לו כי ייתכן ויצטרך לבקש ממנו לאחר חג הפסח את הארכת המנדט להרכבת ממשלה. המנדט שריבלין הטיל על גנץ יפקע אוטומטית ב-13 באפריל, בתום 28 הימים שהוקצבו לו לשם כך. אם ריבלין יקבל את בקשתו, תינתן לו ארכה בת 14 ימים נוספים. לפי הודעת גנץ, נשיא המדינה הבהיר כי הוא ישקול את הדברים מול הנסיבות שיוצגו לו בבוא העת לקראת תום המנדט.

לפי שעה, נמשכים המגעים להרכבת "ממשלת חירום לאומית" בין גנץ לראש הממשלה בנימין נתניהו, וביום שישי השניים נפגשו במעון ראש הממשלה  בירושלים. לאחר מכן מסרו השניים בהודעה משותפת כי "השיחה התקיימה באווירה עניינית וטובה והושגו בה הבנות והתקדמויות" וכי הם "הנחו את צוותי המשא ומתן לנסות ולהביא בהקדם האפשרי לסיכומים שיאפשרו הסכם קואליציוני בין כחול לבן לליכוד".

גנץ ונתניהו במליאת הכנסת, בנובמבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו במליאת הכנסת, בנובמבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

קודם כניסת השבת כתב יו"ר כחול לבן פוסט בחשבון הפייסבוק שלו, בו עדכן כי מפלגתו הגיעה להסכמות עם הליכוד "ברוב הנושאים שיבטיחו בראש ובראשונה את שמירת החוק ושלטון החוק". הוא הוסיף כי "רוב הדברים הבשילו לכדי סיכום, ואני יכול להבטיח לכם שלא יהיה אדם אחד במדינה שלא ירגיש את השינוי לאחר שניכנס לממשלה. יחד עם זאת, ישנם מספר נושאים מהותיים וקריטיים שנמצאים בדיונים. לנוכח גודל השעה, ברור לכולנו שאין אלטרנטיבה אחרת לאף אחד מהצדדים ולמדינת ישראל דרושה ממשלה".

אמש הודיע יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, ליו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, על סיום האיחוד בין המפלגות, שרצו בבחירות האחרונות ברשימת העבודה-מרצ. בקשת הפיצול הועברה לוועדה המסדרת של הכנסת ה-23, בה יפעלו הסיעות בעצמאיות. זאת, ברקע כוונתו של פרץ לחבור לממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו, במסגרת הצטרפותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהתפצל מיש עתיד ותל"ם, לממשלה זו, שגררה ביקורת חריפה מצד חברי מחנה השמאל.

על פי הפרסומים, בשבועות האחרונים, אחרי שגנץ הודיע על חבירה ל"ממשלת חירום" תחת נתניהו, קיים עמו פרץ משא ומתן להצטרפות לממשלה זו, בניגוד להבטחתו לאורך שני מערכות הבחירות שבהן הוביל את מפלגת העבודה, לפיה לא יצטרף בשום תרחיש לממשלה תחת נתניהו. במפלגת העבודה סיכמו עם גנץ על חבירה לקואליציה בראשות נתניהו, בתמורה לקבלת שני תיקים בכירים: יו"ר המפלגה עמיר פרץ ימונה לשר הכלכלה ותיק הרווחה יוענק לח"כ איציק שמולי. במסגרת השיחות, שנוהלו עד כה רק מול כחול לבן ולא כללו את הליכוד, סוכם עוד כי מינהלת הבדואים שהייתה חלק ממשרד החקלאות, וזרוע העבודה, לשעבר חלק ממשרד הרווחה, יועברו למשרד הכלכלה. פרץ ושמולי ימונו כחלק ממכסת 15 השרים שהוקצו לכחול לבן. מספר 3 במפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה כי לא תצטרף לממשלה ותשב באופוזיציה.

תגיות:בני גנץראובן ריבלין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה