חדשות בריאות

המתה ה-47 מקורונה: בת 61 שסבלה ממחלות רקע; נמצא הפתרון למחסור בבדיקות

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר הבוקר בדיון בוועדת הקורונה בכנסת כי המטרה העליונה של המשרד היא להוריד את מקדם ההדבקה בריכוזים החרדיים מ-1.4 לממוצע הארצי - 1.2. עד כה חלו בישראל 8,018 בני אדם מקורונה, ו-47 מתו ממחלת הריאות שלה הוא גורם

פינוי חולה קורונה בבני ברק, שלשום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פינוי חולה קורונה בבני ברק, שלשום (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

אישה בת 61 שסובלת ממחלות רקע מתה הבוקר (ראשון) בבית החולים וולפסון בחולון. לפי בית החולים, החולה הגיעה ממחלקה שיקומית בבי"ח גריאטרי בסוף החודש. בכך, עלה מניין המתים מקורונה בישראל ל-47.

במשרד הבריאות עדכנו הבוקר כי מספר החולים בישראל עלה ל-8,018 בני אדם, מתוכם 106 מונשמים ו-127 מאושפזים במצב קשה. מוקדם יותר הבוקר דיווח בית החולים סורוקה בבאר שבע על מותה מהווירוס של אישה בת 84 עם מחלות רקע משמעותיות. בכך, טיפס מספר הקורבנות מבית האבות "משען" בבאר שבע ל-6, לאחר שרק ביממה האחרונה מתו שניים נוספים. בנוסף, מבית החולים הדסה עין כרם נמסר על מותו של גבר בן 63 עם מחלות רקע.

מתחמי היבדק וסע במזרח ירושלים, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מתחמי היבדק וסע במזרח ירושלים, בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, אמר הבוקר בדיון בוועדת הקורונה בכנסת כי המטרה העליונה של המשרד היא להוריד את מקדם ההדבקה בריכוזים החרדיים מ-1.4 לממוצע הארצי - 1.2 – נתון המייצג את מספר בני האדם שנדבקים מחולה אחד.

"זה נשמע אולי הבדל זניח וקטן, אבל בתרחיש הייחוס יש לזה השפעה עצומה", אמר גרוטו. "ולכן כרגע אנחנו רואים שבמגזר החרדי יש הדבקה יותר גבוהה, מה שאומר שאנחנו נצפה לראות הרבה יותר חולים קשה ומונשמים באוכלוסייה הזאת. בסוף, האסטרטגיה הכללית היא להוריד את שיעור ההדבקה ל-1.2 כמו כלל האוכלוסייה בשאר חלקי הארץ".

קודם לכן נמסר ממשרד הבריאות כי "נראה שנמצא פתרון" למחסור בריאגנטים – חומר שחיוני לביצוע בדיקות קורונה – שיאפשר למשרד לעמוד ביעדים של 30 אלף בדיקות בשבוע, אותם הציב בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו. במשרד אמרו כי הם פועלים לשם כך בשיתוף פעולה עם מינהל הרכש במשרד הביטחון, צה"ל והמוסד. עוד טענו כי מתקיימים מגעים עם ספקים נוספים שיאפשרו להגיע ליותר מ-10 אלף בדיקות ביום, החל מעוד שבועיים.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה