חדשות בריאות

דאגה בטבריה: הרב דוב קוק אובחן כחולה בקורונה

המקובל מטבריה, הרב דוב קוק, אובחן קודם כניסת השבת כחולה בנגיף הקורונה. מצבו של הרב הוגדר קל בידי אנשי הרפואה, ומשכך הוחלט לאשפז את הרב במסגרת ביתית. גורם בכיר בעיר: "מה שמרגיע בכל הסיפור הזה, קודם כל שהרב עצמו חש בטוב. ועוד יותר שהרב בודד את עצמו שבוע קודם ובכך נמנעו עשרות נדבקים שבקלות היו הופכים למאות"

  • י"א ניסן התש"פ
הרב קוק בשבעה על אמו ברמת גן, ב-2016 (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)הרב קוק בשבעה על אמו ברמת גן, ב-2016 (צילום: יעקב כהן, פלאש 90)
אא

המקובל מטבריה, הרב דוב קוק, אובחן קודם כניסת השבת כחולה בנגיף הקורונה. תלמידיו מסרו כי מגורמים רפואיים המעורים בפרטים נאמר כי בשלב זה "אין מקום לדאגה ושהרב מרגיש מצוין" וכי הוא שהה במשך השבוע בבידוד "וזה בהחלט משמעותי" .

כבר בתחילת השבוע דווח כי הרב החמיר על עצמו ונכנס לבידוד מרצון. אולם, אדם שאובחן כחולה, שהתפלל במניין הקבוע של הרב, הביא להדבקתו. לטענת חצר הרב, "התפילות נערכו בחצר ובמניין  מצומצם שלא עולה על עשרה אנשים וטרם לכניסת הנהלים האוסרים על קיום מניינים לחלוטין". עוד אמרו כי אותו חולה "היה רחוק מאוד" ממקום הרב, אך "בכל זאת חשש הרב לשלום הציבור והכניס עצמו לבידוד".

כעבור מספר ימי בידוד חש הרב שלא בטוב, והוחלט בעצת רופאיו, על אף שלא גילה את תסמיני המחלה, שהרב יעבור בדיקה לאבחון קורונה. הבדיקה בוצעה על ידי אנשי מד"א מתוך "דירת המסתור" שהוקצתה במיוחד עבור הרב לתקופת הבידוד, ולאחר יממה הגיעו התשובות ובהם הבשורה על כך כי הרב אכן נושא את הנגיף. מצבו של הרב הוגדר קל בידי אנשי הרפואה, ומשכך הוחלט לאשפז את הרב במסגרת ביתית.

מיד עם קבלת ההודעה נמסר לשניים מהגבאים כי עליהם להיכנס לבידוד באופן מיידי, וכעת הם שוהים בבידוד. בשיחה עם גורם בכיר בעיר נאמר: "מה שמרגיע בכל הסיפור הזה, קודם כל שהרב עצמו חש בטוב. ועוד יותר שהרב בודד את עצמו שבוע קודם, ובכך נמנעו עשרות נדבקים שבקלות היו הופכים למאות".

שמו לתפילה: הרב דב הכהן בן שושנה בתוך שאר חולי ישראל.

תגיות:הרב דב קוקטבריהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה