חדשות בריאות

באיחור טראגי: האחריות על תפעול בתי האבות תועבר לפיקוד העורף

בעקבות מותם של מספר קשישים בבתי האבות בארץ, במשרד ראש הממשלה בישרו כי האחריות על תפעול בתי האבות תוטל על משרד הביטחון ופיקוד העורף, שיסייעו למשרד הבריאות למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בבתי האבות. מנכ"ל רשת בתי האבות משען: "הרגולטור שלי בעניין הזה, זה משרד הבריאות. בכל בתי הדיור המוגן בארץ אין מדיניות כרגע של משרד הבריאות"

צוות מד"א לוקח בדיקות קורונה מבית האבות נופים בירושלים, בשבוע שעבר (צילום: יונתו זינדל, פלאש 90)צוות מד"א לוקח בדיקות קורונה מבית האבות נופים בירושלים, בשבוע שעבר (צילום: יונתו זינדל, פלאש 90)
אא

משרד ראש הממשלה מסר הבוקר (ראשון) כי האחריות על תפעול בתי האבות תוטל על משרד הביטחון ופיקוד העורף, שיסייעו למשרד הבריאות למנוע את המשך התפשטות נגיף הקורונה בבתי האבות. זאת, בעקבות מותם מקורונה של שישה מדיירי בית האבות "משען" בבאר שבע ומבית אבות נוסף. הבוקר נפטרה החולה השישית בבית האבות, בת 84 שסבלה ממחלות רקע "קשות ומורכבות", שהועברה לפני מספר ימים לבית החולים סורוקה מבית האבות בבאר שבע.

בשלב הראשון יערכו הכוחות רישום של הנכנסים והיוצאים מבתי האבות, תיעוד נתוני הקשישים וסיווג מצבם, יימדדו חום לבאים בשעריו ויפעלו למנוע הדבקות של קשישים נוספים. לפי הדיווח ב'וואלה', בשלב זה מדובר בבתי אבות נבחרים שסומנו כמועדים לסיכון בידי רשויות הבריאות והרווחה.

בית האבות משען בחולון, שבו חלו כמה מדייריו (צילום: פלאש 90)בית האבות משען בחולון, שבו חלו כמה מדייריו (צילום: פלאש 90)

המחדל שהביא למותם של מספר קשישים בבתי אבות הגיע בעקבות כך שרק בשלב מאוחר החלו במשרד הבריאות להורות על בדיקתם של הדיירים, אחרי שנגיף הקורונה כבר גבה את חייהם של מספר קשישים מבית האבות "נופים", שהועברו באיחור טראגי לבתי החולים. במשרד הבריאות טענו מנגד, כי על מערכת הביטחון לסייע להם במאבק למניעת ההידבקות של הקשישים, באמצעות העברת סמכות לקיחת בדיקות לידיהם.

מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן, קרא בימים האחרונים לראש הממשלה בנימין נתניהו להתערב במשבר הקורונה בבתי האבות, בעקבות מותם של כמה מדייריו בסניף בבאר שבע, והידבקותם של דיירים נוספים בסניף בחולון. "אני זועק את זעקת הקשישים ובתי הדיור המוגן ברחבי ישראל", אמר כהן. בריאיון הבוקר ל-103fm הוא הוסיף: "לאף אחד לא היה נוהל מסודר כדי להתכונן לכך. הרגולטור שלי בעניין הזה, זה משרד הבריאות. בכל בתי הדיור המוגן בארץ אין מדיניות כרגע של משרד הבריאות".

לטענת כהן, "מצב הדיירים בבתי הדיור המוגן הוא דקה לפני בני ברק, יש לעשות הכל על מנת שבתי הדיור המוגן לא יהפכו לגרסה קשה יותר של בני ברק". עוד אמר כי "כשם שהיה נכון ומוצדק להעביר לידי צה"ל את הטיפול בבני ברק, כך מתחייב כעת להעביר לידי פיקוד העורף את הטיפול בבתי האבות".

תגיות:נגיף הקורונהבתי אבותמשרד הביטחוןפיקוד העורף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה