חדשות בעולם

טראמפ: אנחנו מתקרבים לתקופה שתהיה נוראית, עם הרבה מתים

בתדרוך שנשא הלילה בבית הלבן קרא טראמפ לצוותי הרפואה להשתמש בתרופה נגד מלריה בחולי קורונה. זאת, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי בממשל שמצביע על כך שמדובר בתרופה שיעילותה מוטלת בספק רב ושתופעות הלוואי ממנה קשות מאוד. המלכה אליזבת תמסור היום נאום לאומה שיעסוק במאמצי הממשלה בלונדון לבלום את התפשטות הנגיף בממלכה

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה כי בקרוב יהיו במדינתו "הרבה מתים" בשל התפשטות נגיף הקורונה. "אנחנו מתקרבים לתקופה שתהיה מאוד נוראית", אמר טראמפ בשיחה עם כתבים בבית הלבן. הוא העריך שהשבועיים הבאים יהיו "הקשים ביותר" עד כה. "קרוב לוודאי שמעולם לא ראינו מספרים מהסוג הזה. אולי במהלך מלחמה, מלחמת העולם הראשונה, או השנייה, או משהו", הוסיף.

טראמפ גם הדף את הביקורת על כך שהממשל לא נרתם מספיק במאמץ להשגת מכונות הנשמה נוספות עבור החולים במדינה, וטען כי חלק ממושלי המדינות דורשים מספר גבוה של מכונות, על אף שתושביהם לא זקוקים לכך כעת. "הפחד מהמחסור גרם לניפוח הבקשות", אמר טראמפ.

נכון לעכשיו, בארצות הברית חולים בקורונה 311,269 בני אדם – עלייה של 1,814 ביממה האחרונה. מניין המתים עומד על 8,476. מספר המחלימים ממחלת הריאות שלה גורם הנגיף הוא 14,827. בתדרוך שנשא הלילה בבית הלבן קרא טראמפ לצוותי הרפואה להשתמש בתרופה נגד מלריה בחולי קורונה. זאת, בניגוד לעמדת הדרג המקצועי בממשל שמצביע על כך שמדובר בתרופה שיעילותה מוטלת בספק רב ושתופעות הלוואי ממנה קשות מאוד.

התרופה שהנשיא המליץ עליה היא הידרוקסיכלורוקווין (Hydroxychloroquine), נגזרת של תרופה נגד מלריה שנעשה בה שימוש גם לחולי זאבת ודלקת מפרקים. "מה יש לכם להפסיד? תשתמשו בה", אמר טראמפ בתדרוך, והכריז כי הוא עצמו צפוי להשתמש בה, אחרי שייוועץ עם רופאיו.

המלכה אליזבת (צילום: שאטרסטוק)המלכה אליזבת (צילום: שאטרסטוק)

עם זאת, אנתוני פוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות מידבקות, נשאל לפני שבועיים באשר ליעילותה של התרופה בטיפול בחולי קורונה, והשיב: "התשובה היא לא. העדויות על התועלת של התרופה במקרים כאלו הן אנקדוטליות בלבד".

בארמון בקינגהאם הודיעו הבוקר כי מלכת בריטניה, אליזבת השנייה, תפנה היום לציבור בהודעה שתשודר בערוצי הטלוויזיה במדינה, ברקע התפשטות נגיף הקורונה בממלכה. תאגיד השידור הציבורי בבריטניה, ה-BBC, דיווח כי הודעת המלכה, שתשודר בשעה שמונה בערב (שעון אנגליה), הוקלטה מראש והיא צפויה לעסוק במאמצי הממשלה לבלום את התפשטות הווירוס.

מספר החולים שמתו ממחלת הריאות בממלכה המאוחדת עלה אתמול ל-4,313 – זינוק של 20% במספרם, לפי משרד הבריאות הבריטי, עד כה אובחנו 41,903 חולים בווירוס בבריטניה, מתוך 183,190 איש שנבדקו.

משרד הבריאות האוסטרלי דיווח כי ביממה האחרונה אובחנו 181 מקרי הידבקות נוספים בקורונה במדינה. ההודעה מעלה את מספר הנדבקים הכולל ל-5,635. מספר המתים עלה ל-34 בני אדם.

תגיות:דונלד טראמפהמלכה אליזבת'נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה