חדשות בארץ

סוף לשמאל המאוחד: העבודה-מרצ התפרקה

לקראת חבירה לממשלת נתניהו, יו"ר מפלגת העבודה הודיע ליו"ר מרצ על סיום האיחוד בין המפלגות בכנסת ה-23. יו"ר מרצ הגיב למהלך באומרו כי "עמיר פרץ קובר את מפלגת העבודה קבורת חמור". זנדברג הוסיפה: "פרץ סיים קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל"

פרץ והורוביץ, בראשית מרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)פרץ והורוביץ, בראשית מרץ (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר מפלגת העבודה, ח"כ עמיר פרץ, הודיע הערב (מוצ"ש) ליו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, על סיום האיחוד בין המפלגות, שרצו בבחירות האחרונות ברשימת העבודה-מרצ. בקשת הפיצול הועברה לוועדה המסדרת של הכנסת ה-23, בה יפעלו הסיעות בעצמאיות. זאת, ברקע כוונתו של פרץ לחבור לממשלת אחדות בראשות בנימין נתניהו, במסגרת הצטרפותו של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהתפצל מיש עתיד ותל"ם, לממשלה זו, שגררה ביקורת חריפה מצד חברי מחנה השמאל.

ח״כ תמר זנדברג (מרצ) תקפה את החלטתו של פרץ לפרק את רשימת השמאל המאוחדת, וטענה כי במהלל זה סיים יו"ר העבודה "קריירה פוליטית מכובדת כאופורטוניסט ונוכל" וכעת "יירשם ככזה בספרי ההיסטוריה". זנדברג הוסיפה כי "פרץ רימה את הבוחרים, רימה את מרצ ורכב על גבי השמאל הישראלי לעבר ג'וב עלוב בממשלה בזויה". לדבריה, "מרצ תמשיך להיאבק בשחיתות, הגזענות והסיפוח כמו שתמיד נלחמה ותמשיך לשרת את בוחריה כפי שתמיד עשתה". היא הוסיפה קריאה לח"כ מרב מיכאלי "להצטרף אלינו ולהוביל יחד אתנו את השמאל האידאולוגי בכנסת".

זנדברג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)זנדברג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

יו״ר מרצ הגב למהלך וכתב בטוויטר כי "עמיר פרץ קובר את מפלגת העבודה קבורת חמור". הורוביץ הוסיף: "פרץ ושמולי מועלים באמונם של מאות אלפי בוחרים ומזדחלים כאחרוני העסקנים לזרועות הנאשם מבלפור עבור ג׳וב בממשלת ימין. ההתחייבות שלא לשבת תחת הנאשם נתניהו הייתה גם הבסיס לחיבור עם מרצ. פרץ הפר את ההתחייבות הזו, תוך יריקה בפרצופם של כל אלה שנתנו בו אמון". בסיום דבריו קרא הורוביץ לחברי הכנסת מהעבודה להצטרף למפלגתו "כדי ליצור אלטרנטיבה חדה וברורה מול שלטון הימין". מחר תגיש מרצ בקשה להתפצל מהעבודה.

על פי הפרסומים, בשבועות האחרונים, אחרי שגנץ הודיע על חבירה ל"ממשלת חירום" תחת נתניהו, קיים עמו פרץ משא ומתן להצטרפות לממשלה זו, בניגוד להבטחתו לאורך שני מערכות הבחירות שבהן הוביל את מפלגת העבודה, לפיה לא יצטרף בשום תרחיש לממשלה תחת נתניהו. במפלגת העבודה סיכמו עם גנץ על חבירה לקואליציה בראשות נתניהו, בתמורה לקבלת שני תיקים בכירים: יו"ר המפלגה עמיר פרץ ימונה לשר הכלכלה ותיק הרווחה יוענק לח"כ איציק שמולי. במסגרת השיחות, שנוהלו עד כה רק מול כחול לבן ולא כללו את הליכוד, סוכם עוד כי מינהלת הבדואים שהייתה חלק ממשרד החקלאות, וזרוע העבודה, לשעבר חלק ממשרד הרווחה, יועברו למשרד הכלכלה. פרץ ושמולי ימונו כחלק ממכסת 15 השרים שהוקצו לכחול לבן. מספר 3 במפלגת העבודה, ח"כ מרב מיכאלי, הודיעה כי לא תצטרף לממשלה ותשב באופוזיציה.

גנץ, בחודש שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)גנץ, בחודש שעבר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

זמן קצר קודם כניסת השבת הודיע יו"ר כחול לבן על פגישתו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירושלים במסגרת המו"מ להקמת ממשלת אחדות. בהודעה משותפת של הליכוד וכחול לבן נמסר כי "השיחה התקיימה באווירה עניינית וטובה והושגו בה הבנות והתקדמויות". עוד נאמר כי השניים "הנחו השניים את צוותי המשא ומתן לנסות ולהביא בהקדם האפשרי לסיכומים שיאפשרו הסכם קואליציוני בין כחול לבן לליכוד".

גנץ כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי מפלגתו הגיעה להסכמות עם הליכוד "ברוב הנושאים" וכי "נכון להיום, ניתן לומר שהגענו להסכמות ברוב הנושאים שיבטיחו בראש ובראשונה את שמירת החוק ושלטון החוק".

גנץ הוסיף כי "רוב הדברים הבשילו לכדי סיכום, ואני יכול להבטיח לכם שלא יהיה אדם אחד במדינה שלא ירגיש את השינוי לאחר שניכנס לממשלה. יחד עם זאת, ישנם מספר נושאים מהותיים וקריטיים שנמצאים בדיונים. לנוכח גודל השעה, ברור לכולנו שאין אלטרנטיבה אחרת לאף אחד מהצדדים ולמדינת ישראל דרושה ממשלה".

תגיות:העבודה-מרצעמיר פרץניצן הורוביץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה