חדשות בריאות

הטרגדיה בבית האבות "משען": 10 קשישים נוספים חלו בקורונה

למרות חוליים בקורונה של 10 נוספים מבית האבות בבאר שבע, במשרד הבריאות מסרביפ להעניק להם טיפול. מנכ"ל הרשת, עמרי כהן, אמר: "אנחנו חסרי אונים - גם מול ציבור המטופלים וגם מול המשפחות". היום הודיע משרד הבריאות על דייר שלישי מבית האבות שמת מסיבוכי קורונה: מיכאל ג'קסון, בן 75

בדיקת קורונה בבית האבות משען, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בדיקת קורונה בבית האבות משען, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

10 קשישים נוספים בבית האבות "משען" בבאר שבע אובחנו היום (חמישי) כחולים בנגיף הקורונה. בכך, עלה מניין החולים בבית האבות ל-18. עם זאת, במשרד הבריאות מסרבים להעבירם לטיפול רפואי. לדברי מנכ"ל הדיור המוגן, עמרי כהן, "אנחנו חסרים אונים, גם מול ציבור המטופלים וגם מול המשפחות. הדרישה שלנו ממשרד הבריאות להעביר אותם לטיפול במרכז ייעודי לחולי קורונה, כפי שנעשה עם שמונה דיירים קודמים שאובחנו, לא נתקבלה. צריך להבין שגם האחות של משרד הבריאות שסייעה לנו הודיעה כי היא עוזבת".

מניין הדיירים בבית האבות שמתו מהנגיף עלה היום ל-3, לאחר שמיכאל ג'קסון בן ה-75 מת מסיבוכי המחלה. מספר הנפטרים הכולל בישראל עלה ל-33 בעקבות הודעת בית החולים איכילוב כי גבר בן 90, אשר סבל ממחלות רקע קודמות, מת מהידבקות בנגיף. זמן קצר קודם לכן עדכן בית החולים ברזילי על מותו של חולה קורונה בן 77, שסבל ממחלות רקע קודמות. מבית החולים נמסר כי החולה אושפז בשבוע שעבר במחלקת קורונה, אולם ביומיים האחרונים מצבו הידרדר עד שלבסוף נקבע מותו. סך הכול, 7 בני אדם מתו מהמחלה במהלך הלילה.

בדיקת קורונה בבית האבות נופים, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)בדיקת קורונה בבית האבות נופים, השבוע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מספר הנשאים הפעילים במדינה – בניכוי 33 הנפטרים ו-301 המחלימים – עומד על 6,029 חולים. מצבם של 107 מהם מוגדר קשה ו-127 במצב בינוני. במטה לביטחון לאומי אמרו כי במהלך היום נעשו 1,753 בדיקות קורונה. לפי הנתונים שפרסם היום הארגון, 23% מהנדבקים הם צעירים בגילי 29-20, 21% בגילי 60 ומעלה ו-4% מהנדבקים בישראלים הם בני 9-0.

ראש חטיבת המרכזים הרפואיים הממשלתיים במשרד הבריאות, ד"ר ארז און, הודיע לוועדת הכנסת לענייני קורונה כי בתי החולים הונחו להיערך לקליטת חולים רבים מקורונה, ולפנות שליש מהמיטות ממספר המיטות עבור חולי קורונה קשים - כ-5,000 מיטות. הוא עדכן כי שליש מסך כל מיטות בתי החולים בארץ יוקצו לחולי קורונה שלא יצטרכו הנשמה, כך שרק שליש מהמיטות הקיימות ייתפסו על ידי שאר החולים.

מנהל בית החולים שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר לחברי הוועדה כי יש כיום 80 חולים בשערי צדק, אולם ההנהלה נערכת לאשפוז 300 חולים. "בעוד שבועיים-שלושה לא נוכל להעניק אותו סטנדרט של טיפול", אמר.

תגיות:נגיף הקורונהבית אבות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה