חדשות בארץ

הליכוד וכחול לבן סיכמו: מעון רשמי לממלא-מקום ראש הממשלה

לפי הפרסומים הערב, בטיוטת ההסכם שגיבשו בכחול לבן והליכוד נכתב כי יבנה מעון רשמי לממלא מקום ראש הממשלה. בליכוד הכחישו, ומטעמו של גנץ נמסר כי הוא מתכוון להמשיך להתגורר בביתו בראש העין. עוד דווח כי גורמים המעורים בשיחות בין שתי המפלגות אמרו כי "השיחות עלו שלב אחרי ימים של תקיעוּת"

נתניהו וגנץ במליאת הכנסת, בנובמבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ במליאת הכנסת, בנובמבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במסגרת המגעים להרכבת ממשלה בין הליכוד וכחול לבן סוכם על בניית מעון רשמי לממלא מקום ראש הממשלה – כך עולה מטיוטת ההסכם שדווחה הערב (רביעי), מפי גורמים המעורים במשא ומתן. בליכוד טענו כי מדובר בדרישה של יו"ר כחול לבן בני גנץ, שאמור לכהן עד ספטמבר 2021 כממלא מקומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שיחליף אותו בתפקיד. מנגד, בכחול לבן אמרו כי מדובר בדרישה של הליכוד, שהתעקש שלא לנשל את נתניהו מהגינונים הרשמיים.

לפי דיווח אחר ב-ynet, גורמים המעורים בשיחות בין שתי המפלגות אמרו כי "השיחות עלו שלב אחרי ימים של תקיעוּת". זאת, ברקע הפרסום בצהריים לפיו בסביבתו של יו"ר כחול לבן מאיימים לחדש את יוזמות החקיקה נגד המשך כהונתו של נתניהו. לפי הדיווח בחדשות 12, גורמים בכחול לבן אמרו היום כי נעשים מאמצים לכונן ממשלת אחדות עם הליכוד, "אבל לא בטוח שתקום ממשלה".

הערכות בכחול לבן הן כי כלל לא ברור שגנץ יעזוב את ביתו שבראש העין לטובת מעון ממלא מקום ראש הממשלה. לדבריהם, הסיכום על כך הושג לפני מספר ימים, אך לא ברור האם גנץ מעוניין בכך. בליכוד הכחישו את הפרסום וטענו כי מדובר בפייק ניוז. "הליכוד לא מבקש מעון נוסף לראש הממשלה או לממלא מקומו", נמסר. מכחול לבן נמסר: "גנץ מתכוון להמשיך להתגורר בביתו בראש העין עד לכניסתו לתפקיד ראש הממשלה בפועל".

יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, הגיב בטוויטר: "הקמת ממשלת החירום, קווים לדמותה: אף מילה על מעונות יום, בלי סוף דיבורים על מעון ראש הממשלה וממלא מקומו". יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, אמר: "‏אם שאלתם את עצמכם במה עוסק המו"מ ל'ממשלת חירום למשבר הקורונה', אז לא בסיוע לעסקים וגם לא בפתרון למיליון מובטלים. במה כן? ב-36 תיקים מומצאים ובמעון רשמי לממלא מקום ראש הממשלה (ורעייתו). בני גנץ - זה עליך זו לא ממשלת אחדות זו ממשלת שחיתות".

קמפיין כחול לבן, בפברואר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)קמפיין כחול לבן, בפברואר (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

בליכוד ובכחול לבן ממתינים כעת לפגישה נוספת בין נתניהו לגנץ, מתוך כוונה להשלים את המשא והמתן הקואליציוני ובמטרה להציג את הממשלה החדשה כבר בשבוע הבא. אולם, שורת נושאי ליבה מעכבים את התהליך. המחלוקת המרכזית היא סביב שאלת מינויו של שר המשפטים הבא. בליכוד מתנגדים בחריפות למינוי ח"כ אבי ניסנקורן (כחול לבן) לתפקיד, ומעדיפים את עמיתו למפלגה ח"כ חילי טרופר. מחלוקת נוספת בין המפלגות נוגעת לזהות יושב ראש הכנסת: בכחול לבן הבהירו שלא יסכימו בשום תרחיש שיו"ר הכנסת לשעבר יולי אדלשטיין, שהפר צו בית המשפט, ישוב לתפקיד, ודורשים שאדם ממפלגתם יאייש את המשרה, בתמורה לתיק החוץ שהובטח לגבי אשכנזי. בליכוד, לעומת זאת, מבקשים שלתפקיד ימונה אדלשטיין, או לוין – המחזיק בדעות ביקורתיות כלפי מערכת המשפט.

קושי נוסף שהתגלע במגעים הוא סוגיית סיפוח חלקים מהגדה המערבית, שנתקל כרגע בהתנגדות מצד כחול לבן שדורשת כי בחצי השנה לכהונתה תעסוק הממשלה רק בנושא הקורונה, ולאחריה יגובשו קווי היסוד בשאר הנושאים. אולם, בליכוד טענו כי דרישה זו איננה מתקבלת על הדעת, מאחר "ותוך חצי שנה ייסגר חלון ההזדמנויות לסיפוח. לא נקים ממשלת שמאל". גורמים בכחול לבן אמרו מנגד כי "יש רוב של 61 לימין כך שמנסים להבטיח את ההשפעה שלנו".

תגיות:בני גנץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה