חדשות בארץ

ח"כ עופר שלח: "גנץ נכנע לפני שהקרב התחיל"

בכיר יש עתיד, חבר הכנסת עופר שלח, מתח ביקורת נוקבת על יו"ר כחול לבן, בני גנץ, והאשים כי הוא העניק לראש הממשלה בנימין נתניהו את הממשלה אליה חתר כל העת: "זו לא ממשלת אחדות, זו ממשלת בנימין נתניהו"

עופר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)עופר שלח (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בצל הקשיים במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן, מתח היום (רביעי) חבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד) ביקורת חריפה על יו"ר כחול לבן, בני גנץ. "הוא נכנע עוד לפני שהקרב התחיל", אמר בריאיון ל- ynet. "עכשיו הוא ואנשיו מתחננים לקבל שיירים במשא ומתן".

שלח הוסיף כי החלטתו של גנץ לחבור לממשלה בראשות נתניהו הינה החלטה "אומללה", כלשונו: "מהלך הקריסה של גנץ יצר לנתניהו את כל האפשרויות שלא היו לו כתוצאה מתוצאות הבחירות", המשיך. "הוא מנהל משא ומתן על כניסה לממשלת נתניהו. צריך לחזור ולומר: זו לא ממשלת אחדות, זו ממשלת בנימין נתניהו, הבלוק של בנימין נתניהו, עם זנב ושמו בני גנץ עם חברי כנסת של כחול לבן".

בכיר יש עתיד דחה את הטענה של אנשי כחול לבן, כי הם נכנסים לממשלה בשל משבר הקורונה: "ממשלת חירום קמה לזמן קצוב, היא צרה והיא עוסקת רק באג'נדה אחת, במקרה הזה האג'נדה העצומה של משבר הקורונה שאנחנו נמצאים בו. עכשיו מתנהל משא ומתן האם יהיה חופש הצבעה בעניינים מדיניים, כן או לא, על ממשלה של 35 שרים, עם איזה תוכנית שרוב הציבור לא מאמין שתצא לפועל, על איזו שהיא רוטציה מדומיינת בעוד שנה וחצי. זו לא ממשלת חירום, זו ממשלת בנימין נתניהו, הממשלה שנתניהו חתר אליה מהתחלה, ובני גנץ נתן לו אותה".

מקורבו של גנץ, חבר הכנסת חילי טרופר, אמר היום כי המשא ומתן עם הליכוד נמשך, למרות הקשיים: "גם הלילה ישבו. הדיונים נמשכים כל הזמן, בתקווה שיבשילו להקמת ממשלת חירום לאומית", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אני לא מרגיש שלפחות כרגע זה משהו שעומד על סף פיצוץ. נכון שיש מחלוקות וקשיים, נתניהו גם תחת לחץ מהדופן הימנית שלו, אבל אני מאמין שבסוף זה יקרה – בעיקר כי זה מה שטוב לישראל".

"גנץ החליט לחצות את הרוביקון לא בגלל תיק או שררה שהובטחה, אלא בגלל שהוא הבין שבמציאות הזו – אחרי 3 מערכות בחירות, ובתוך משבר הקורונה – אין אפשרות אחרת", הצהיר טרופר. "לא לוקחים את המדינה לבחירות רביעיות בתקופה כזו". הוא הבהיר, עם זאת, כי מפלגתו תיכנס לקואליציה רק אם תוכל לשמור על "הדברים החשובים" לה.

על פי הדיווחים, מעבר למחלוקות על סוגיות פרסונליות – ביניהן מי יכהנו כיו"ר הכנסת וכשר המשפטים –, גנץ סירב להיענות לדרישת נתניהו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון. לדברי טרופר, בין שתי המפלגות סוכם כי "הממשלה מתחילה כממשלת חירום לאומית, ומתקיימים בה רק מהלכים בהסכמה. במהלך תקופת החירום הזו, שכרגע תחמנו אותה לחצי שנה, נדון בכל הסוגיות – גם בסיפוח. יש הרבה סוגיות רגישות, יש הרבה סוגיות שייתכן שיש בהן פערים מסוימים. הן יידונו רק בתקופת החירום, כדי להגיע להסכמות רק לקראת התקופה הבאה".

תגיות:הליכודעופר שלחכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה