חדשות בריאות

משבר הקורונה: משרד הביטחון רכש 35 מיליון מסכות ממפעל בשדרות

מינהל הרכש במשרד הביטחון חתם עם מפעל "שיאון" בשדרות על חוזה לאספקת כ- 30 מיליון מסכות כירורגיות, המורכבות מ- 3 שכבות, וכ- 5.5 מיליון מסכות מסוג N95. עוד סוכם, כי המפעל המקומי יספק אלפי סרבלים חסיני מים וחלוקים עבור הצוותים הרפואיים

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הביטחון רכש בימים האחרונים כ- 35 מיליון מסכות ומאות אלפי סרבלים וחלוקים ממפעל "שיאון" בשדרות, זאת על רקע המחסור המסתמן בפריטים שונים של ציוד רפואי להתמודדות עם נגיף הקורונה.

במקביל למאמץ המתמשך לקדם פעילות רכש מחו"ל, שר הביטחון נפתלי בנט ומנכ"ל משרדו, אלוף (במיל') אודי אדם, הנחו להגביר את הייצור המקומי של אמצעי מיגון לצוותים הרפואיים. ממשרד הביטחון נמסר היום (רביעי), כי החוזה שחתם מנה"ר (מינהל הרכש) עם "שיאון" מסתכם במיליוני שקלים. במסגרת ההסכם, החברה המקומית תספק למשרד הבריאות כ- 30 מיליון מסכות כירורגיות, המורכבות מ- 3 שכבות. 11 מיליון מסכות יסופקו עד סוף חודש אפריל. בנוסף, סוכם על רכישת 5.5 מיליון מסכות מסוג N95.

פתיחת קו הייצור למסכות המתקדמות התאפשרה, לאחר שבימים האחרונים הובאה לארץ, בסיוע משרד הביטחון, מכונה מיוחדת, היחידה מסוגה בישראל. בנוסף, תייצר "שיאון" מאות אלפי סרבלים חסיני מים וחלוקים עבור הצוותים הרפואיים.

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון, אמר כי "ליצרני הציוד הרפואי בישראל יש יכולות מתקדמות וכושר יצור מצוין, שאנחנו פועלים לחזק ולהעצים מתחילת משבר הקורונה. אלה קווים חיוניים של ממש". הוא ציין, כי "מנה"ר פועל לאורך כל השנה להעדפת רכש ישראלי, בדגש על הפריפריה. זוהי שליחות עבורנו להמשיך לפעול למען התעשייה גם בעת הקשה הזו".

תגיות:מסכותמשרד הביטחוןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה