חדשות בריאות

טראמפ לציבור האמריקני: "צפויים לנו שבועיים קשים וכואבים מאוד"

במסיבת עיתונאים בבית הלבן, קרא הנשיא דונלד טראמפ לאזרחי ארצות הברית להישמע להנחיות הריחוק החברתי: "זה עניין של חיים ומוות". מומחי הבית הלבן לנושא מגפת הקורונה העריכו, כי מניין המתים עלול לנוע בחודשים הקרובים בין 100 ל- 240 אלף

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הזהיר הלילה (רביעי) את הציבור האמריקני מפני עלייה חדה הצפויה בהתפשטות נגיף הקורונה, וקרא לאזרחים לציית להוראות הרשויות בכל הנוגע למאבק בנגיף. על פי הערכות המומחים של הממשל, הנגיף עלול לגבות בין 100 ל- 240 אלף קורבנות בחודשים הקרובים.

"חיוני מאוד שאזרחי ארצות הברית יישמעו להנחיות ל- 30 הימים הקרובים. זה עניין של חיים ומוות, למען האמת", אמר טראמפ במסיבת עיתונאים בבית הלבן. "אני רוצה שכל אמריקני יהיה מוכן לימים הקשים שיבואו. צפויים לנו שבועיים קשים מאוד, ואז בתקווה – כפי שהמומחים צופים – נתחיל לראות אור של ממש בקצה המנהרה. אבל אלו יהיו שבועיים מכאיבים מאוד".

מספר הנדבקים בנגיף בארצות הברית הגיע לכ- 190,000. מניין הקורבנות זינק ביממה האחרונה ביותר מ- 1,000, ועמד הבוקר על קרוב ל- 4,100. ההתפרצות החמורה ביותר של הנגיף במדינה נמצאת בניו יורק – עם יותר מ- 75,000 חולים ויותר מאלף קורבנות.

במהלך מסיבת העיתונאים הוכרז על הארכת ההנחיות לשמירה על ריחוק חברתי ב- 30 יום נוספים – עד סוף חודש אפריל. ההנחיות לאזרחים כוללות גם איסור על ביקורים בבתי אבות, הימנעות מנסיעות שלא לצורך, ושמירה על כללי היגיינה.  

בניגוד להתבטאויותיו, בתחילת התפרצותו של הנגיף בארצות הברית, בהן ניסה להמעיט מחומרתו, נשמע טראמפ מפוכח ביותר לנוכח התחזיות הקודרות: "היו שהציעו שלא נעשה כלום, שניתן לזה לעבור, אבל אי אפשר להתעלם מזה".

ד"ר דבורה בירקס, העומדת בראש כוח המשימה של הבית הלבן למאבק בנגיף, וד"ר אנתוני פאוצ'י, ראש המרכז למחלות זיהומיות, הציגו במסיבת העיתונאים נתונים קודרים, לפיהם מספר הקורבנות שימותו בחודשים הקרובים עלול לנוע בין 100 ל- 240 אלף. "עלינו להיות מוכנים לכך", אמר פאוצ'י. השניים הדגישו את יעילותם של הצעדים שננקטו עד כה בחלק מהמדינות בארצות הברית בהתמודדות מול הקורונה. על פי הנתונים שהוצגו, ללא היענות של האזרחים להנחיות שפרסמו הרשויות לבלימת הנגיף, עלול מספר המתים בארצות הברית להגיע ל- 2.2 מיליון.

בתוך כך, מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, אמר אתמול כי הממשל שוקל הקלות בסנקציות שהטיל על איראן, זאת לאור התפרצותו החמורה של נגיף הקורונה בשטחה: "אנחנו בוחנים את המדיניות שלנו כל הזמן. האם ייתכן שנשקול זאת מחדש? בהחלט", אמר לעיתונאים. פומפאו ציין, עם זאת, כי ציוד רפואי והומניטרי לא נכלל מלכתחילה בסנקציות על משטר האייתוללות.

תגיות:ארצות הבריתדונלד טראמפנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה