הום סטיילינג

הצצה לתכנון בסטנדרט גבוה, חלק שני בסדרה: תוכנית הדירה

כך לקחנו דירה בת שתי קומות, הרחבנו אותה והפכנו אותה לנעימה לעין ובעיקר לפונקציונאלית עבור כל בני המשפחה

אא

הדירה שאנחנו הולכים לסקור היא פנטהאוס בעל 135 מ"ר, קומה ראשונה 115 מ"ר וקומה שניה עוד 20 מ"ר נוספים, וכל השאר מרפסת גג.

הלקוח רצה לבנות על המרפסת שבגג עוד 60 מ"ר, וכך להפוך את הדירה ל-195 מ"ר.

 

פרוגרמה

דבר ראשון בנינו פרוגרמה. ישבתי עם הלקוחה כמה שעות טובות, שאלתי אותה הרבה מאד שאלות הכוונה, הצרכים של הבית, מה הדברים שהיא חולמת שיהיו בבית החדש, כמה חדרים היא מעוניינת, כמה חדרי שירותים...

התוצאה שעלתה בנתה את הפרופיל הבא: המשפחה עם 8 ילדים בסקאלה רחבה, הגדול בן 18 והקטן בן שנה, כך שהבית צריך להיות בנוי ומתאים לילדים בכל הגילאים, וגם כבר צריך לחשוב על האירוח של הזוגות הנשואים...

מלבד זאת, אב המשפחה נושא בתפקיד תורני חשוב ומקבל אנשים בבית. בבית הקודם זה היה בסלון, וכמובן זה לא תמיד נח, ובמיוחד לבית פעיל עם ילדים קטנים.

 

דו"ח הנדסי

לאחר שהפרוגרמה הייתה מוכנה, עברתי לבדיקה הנדסית.

בתכנון הנדרש כל הבית יועד להריסה, משום שהיינו צריכים לשנות את כל הפרופורציות בבית.

לדוגמא - הינו צריכים סלון גדול יותר מאשר הסלון הנוכחי, מטבח גדול ופרופורציונלי לדירה 195 מ"ר, חלוקה  מחדש של החללים כולם, וגם תוספות של כמה חללים שלא היו קיימים בדירה כיום. לכן נדרש היה להזמין מהנדס שיכין תוכנית הריסה, ולפיה נדע היכן ממוקמים העמודים, מה ניתן להרוס ומה לא, וגם - אילו חיזוקים ניתן לעשות ע"מ שנוכל להוריד את העמודים המפריעים.

תכנון קייםתכנון קיים

 

תכנון

אחרי שהדו"ח היה מוכן, עברנו לתכנון.

אחד הדברים החשובים בתכנון הוא ההפרדה בין אזור היום לאזור הלילה (ציבורי ופרטי).

הכוונה להפרדה בין החללים שאנו נמצאים בהם במהלך היום, כמו סלון ומטבח, לבין החללים שאנו נמצאים בהם בלילה – חדרי השינה. במקרה שלנו, שיש לנו 2 קומות, ההעדפה הטבעית הייתה לעשות את ההפרדה בקומות.

עם פרוגרמה מוכנה היה לנו הרבה יותר פשוט. עברנו על כל רשימת החללים שנדרשים בבית, וחילקנו מה צריך להיות באזור היום ומה באזור הלילה.

בקומה הראשונה תכננו סלון, מטבח, מטבחון פסח, חדר משחקים ואת חדר הרב. גם יחידת האורחים תוכננה בקומה זו, כדי לתת את מקסימום הפרטיות לאורחים, וגם למשפחה.

בקומה העליונה - חדרי השינה, אמבטיות, חדר שרות וכמובן מרפסת הסוכה הענקית שפונה לנוף מרהיב.

את חדר קבלת הקהל. תכננו בצורה שתתן פרטיות מלאה לאנשים שבאים, על ידי כניסה פרטית, זאת מלבד הגישה מתוך הבית. החדר עצמו תוכנן גם להתאמה לחדר עבודה רגיל – פונקציונלי גם עבור אם המשפחה.

שירותי אורחים היינו צריכים לשתי מטרות: גם לבאים להתייעץ עם הרב, אך גם לאורחים שבאים להתארח בסעודות. לכן הם הוצמדו לחדר הקבלה עם גישה כפולה, מהחדר עצמו אבל גם מהסלון (מצורפת תכנית).

בתכנית הקיימת, מה שהכי הפריע לי כשנכנסתי לדירה - היו המדרגות בסלון. הצורה שלהם הייתה קצת מעוגלת, מה שתפס חצי מרוחב הסלון, שגם כך היה קטן. מלבד זאת, המיקום שלהן היה לגמרי לא נח, וגם מנע את האפשרות לנצל ולעצב את הסלון במקסימום.

לכן את המדרגות הרסנו, ותכננו חדשות מול הכניסה (חוזרים הביתה, רוצים לעלות ישר לחדר, חבל לעבור כל פעם דרך הסלון). המיקום החדש שלהן, בין הסלון למטבח, יצר לנו הפרדה חלקית בין החללים. זו הפרדה שאני אישית אוהבת מאד - מצד אחד מסתירה את כל הבלגן במטבח, ומצד שני ההפרדה היא לא עד התקרה, כך שעדיין יש קשר עין בין הסלון והמטבח. רווח לא פחות נחשב הוא המרחב הפתוח והתחושה שזה נותן.

לבקשת הלקוחה תכננו גם מטבחון לפסח, מאחורי המטבח.

תכנון עתידיתכנון עתידי

תכננו גם חדר אורחים עם שירותים ומקלחת, ובנוסף - חדר משחקים (אני ממליצה מאד על חדר משחקים כאשר יש מקום בבית למקם אחד כזה, זה מונע הרבה מריבות... כך הילדים יכולים להשאיר משחקים מיום אחד לשני בלי שיפריע לנו בעין, ולרכז את כל המשחקים באזור אחד). בחדר המשחקים הוספנו גם ספה למתבגרים + מדפים לספרי קריאה.

הנוף הנשקף מהמרפסת הוא מיוחד ביופיו. לכן - את כל הקיר המפריד בין המרפסת לבית עשינו מזכוכית. כך הכנסנו הרבה אור לבית, והעליה במדרגות נהפכת לחוויה מול הנוף.

אם תשימו לב, קונטור (מסגרת) הדירה מורכב מהרבה מאד פינות קטומות (אלכסוניות), מה שהקשה עלינו קצת את מיקום הרהיטים, אבל הסתדרנו ב"ה. זה אחד הדברים שחשוב לשים לב אליו כשאתם קונים דירה, לא רק כמות החדרים או המטרים חשובה. התכנון וצורת הדירה חשובים לא פחות, ולעיתים אף יותר.

מובן שכל התכנון עבר את אישור המהנדס, וקיבלנו ממנו תוכנית חיזוקים לתקרה, שעליה נרחיב בפרקים הבאים.

תמי רוטנברג היא אדריכלית ומעצבת פנים. לשאלות ותגובות:TammyRotenberg@Gmail.com

תגיות:תמי רוטנברגעיצובהום סטיילינג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה