חדשות בריאות

"בוקס בבטן": משפחותיהן של שתי האימהות הצעירות שנפטרו מקורונה לא מעכלות

בני משפחותיהן של שתי הנשים הצעירות שנפטרו הלילה מנגיף הקורונה יצאו בקריאה לציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות האוסרות על אזרחים בקבוצת הסיכון לצאת מהבית: "אני מתחננת לכל מי ששומע אותי עכשיו – להישאר בבתים ולשמור על הנהלים"

התאומים היתומים של תמר (באדיבות המשפחה )התאומים היתומים של תמר (באדיבות המשפחה )
אא

בני משפחתה של פזית בביאן, בת ה-50 שמתה היום (שלישי) מנגיף הקורונה, יצאו בקריאה לציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות האוסרות על אזרחים בקבוצת הסיכון (מבוגרים מעל גיל 60 ו/או הסובלים ממחלות רקע) לצאת מביתם. "מי שיש לו מחלות רקע שלא יילך לעבודה", אמר אחיה של פזית לחדשות 12, "כמו שאני התחננתי לאחותי שלא תלך לעבודה. כבר לפני חודש אמרנו לה: את תלכי לעבודה, תקבלי קורונה ואת לא תשרדי את זה. ככה אמרתי. פשוט לא לצאת מהבית. מי שיש לו מחלות רקע הוא חשוף הרבה-הרבה יותר".

פזית בביאן (באדיבות המשפחה)פזית בביאן (באדיבות המשפחה)

בביאן, תושבת ראשון לציון, היא השנייה מתוך השלוש שנפטרו הלילה מסיבוכי הנגיף, שסבלו כולן ממחלות רקע קשות. בביאן, שהייתה מאושפזת בבית החולים שיבא בתל השומר, עבדה במחלקת התשלומים של הבנק הבינלאומי. היא הותירה אחריה בעל ושלוש בנות, תאומות בנות 20 ונערה בת 14. "הילדים שבורים", אמר אחיה של הנפטרת. "היא איתם בכל דבר ופתרה להם כל בעיה, הייתה עושה 400 טלפונים ביום. היא השקיעה את כולה בבנות שלה וכל חייה היו למענן. היא הייתה עמוד תווך, גם במשפחה הגרעינית וגם במורחבת. היא בן אדם שהוא מאוד אהוב ויקר".

"פזית הייתה בחורה מדהימה, אינטליגנטית, מלומדת, אחראית ומסורה", ספד אחיה. "היא הייתה מצטיינת בכל דבר, גידלה ילדות לתפארת, זו באמת אבדה. היא הייתה מנטורית של כל כך הרבה אנשים, דואגת לכולם. עם מחלת הרקע שלה, לכל מקום שהיינו הולכים היא הייתה הכי פעילה".

לדבריו, אחותו נחשפה לנגיף הקורונה במקום עבודתה. "לפי מה שהבנו, הגיעה יועצת חיצונית להיפגש עם אחד האנשים שם במחלקה (בבנק – א"פ) והוא נדבק, ואז עוד מישהו נדבק – וכך נוצרה שרשרת הדבקה בתוך המחלקה". אחותה מסרה כי סבלה ממחלה אוטואימונית (הנגרמת מתגובה מוטעית של מערכת החיסון נגד תאים ורקמות בריאים, ללא נוכחות של גורם זר) שהקשה על גופה להיאבק בנגיף. "אמרו שבאופן נדיר הקורונה פגעה לה גם בלב ולא כמו שבדרך כלל, שהנגיף פוגע בריאות", סיפרה האחות.

תמר פרץ לוי (מתוך עמוד הפייסבוק של תמר פרץ לוי)תמר פרץ לוי (מתוך עמוד הפייסבוק של תמר פרץ לוי)

גם מותה הטרגי היום מקורונה של תמר פרץ-לוי, בת 49 מלוד, הכתה בזעזוע את משפחתה, שהבטיחה לטפל בשני התאומים בני הארבע שנותרו יתומים. ילדיה נעשו יתומים כבר מאביהם, שמעון, שלקה בדום לב כשבעה חודשים לאחר שנולדו. "היא השאירה אותנו עם בוקס בבטן. לא חשבנו שזה יגיע למשפחה שלנו, מספיק עברנו בתור משפחה. אני מתחננת לכל מי ששומע אותי עכשיו – להישאר בבתים ולשמור על הנהלים", אמרה מור סמד'גה-מצאפי, אחייניתה של תמר, ל-ynet.

"לפני שבוע היא התחילה לחוש קצת תסמינים בגרון ואמרו לה שזה לא דלקת בגרון. אחרי כמה ימים, כשראינו שזה לא משתפר, אימא שלי הבינה שיש פה משהו קצת מעבר והיא ביקשה שתגיע לבדיקה". לדבריה, תוצאות בדיקת הקורונה חזרו רק לאחר 48 שעות, במהלכן מצבה הידרדר במהירות. "היא הרגישה לא טוב, היא נחלשה, לא הצליחה להגיב. הבנו שאין מה לחכות ולפני שהגיעו התוצאות העברנו אותה לבית החולים - שם היא כמעט קרסה", הוסיפה האחיינית.

"הבנו שהמצב הידרדר, ביקשו להנשים אותה כדי שהיא תגיב טוב לטיפול ואמרו לנו שזה לוקח זמן. האמנו שהיא יוצאת מזה כי אין אפשרו אחרת. היא תמיד שורדת, האישה הזאת, ואני יודעת שהיא תקום על הרגליים. האמנתי שהיא תהיה פה בשבילי ובשביל הילדים האלה.

"אחרי כמה ימים של הנשמה חשבנו שהיא תמצא מזה, ראינו כתבות של אנשים שיצאו מזה והאמנו. פתאום משום מקום בלילה הגיעה ההודעה (על מותה)", הוסיפה.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה