חדשות בעולם

ילדה בת 12 מתה מקורונה בבלגיה; היום הקטלני ביותר בארה"ב

משרד הבריאות האיטלקי בישר אתמול לראשונה על ירידה בהיקף המקרים החדשים של מאובחנים בקורונה. לפי הרשויות, 4,050 בני אדם נוספו הלילה למניין הכולל של נדבקים, העומד על יותר מ-101 אלף

רחובות בלגיה, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)רחובות בלגיה, בשבוע שעבר (צילום: שאטרסטוק)
אא

הרשויות בבלגיה הודיעו היום (שלישי) כי ילדה בת 12 שחלתה בנגיף הקורונה מתה אתמול. בהודעה לא פורטו נסיבות מותה והאם סבלה ממחלות רקע או בעיות רפואיות כלשהן, אך צוין כי בשלושת ימיה האחרונים היא הייתה עם חום גבוה. מדובר בקורבן הצעיר ביותר בבלגיה, וככל הנראה בעולם כולו.

דובר המרכז הלאומי למשבר הקורונה, עמנואל אנדר, אמר כי "זה רגע קשה באופן רגשי במיוחד, משום שמעורב בו ילד, וזה גם מדאיג את הקהילה הרפואית והמדעית". עד כה דיווחה בלגיה על למעלה מ-12 אלף חולים בנגיף ועל 705 מקרי מוות ממחלת הריאות שלה הוא גורם. "אנחנו חושבים על המשפחה ועל החברים שלה", הוסיף אנדר. "זהו מקרה נדיר מאוד, אבל כזה שמדאיג אותנו מאוד".

המחקר המקיף ביותר שנעשה עד כה, לפני כשבועיים בסין, בחן מקרי תמותה מקורונה של 44,000 חולים מאובחנים ו-72,000 מקרים חשודים, מהם עלה כי לקשישים יש סיכוי של פי 10 למות מאשר חולים בגיל העמידה. כך, מתוך 1,023 מקרי מוות שנבדקו, 80% מהם היו זוהו אצל חולים בגילאי 60 ומעלה. גם באיטליה, מוקד התפרצות הנגיף הגדול בעולם, הרוב המוחלט של מקרי המוות מקורונה, 2,930 מתוך 3,047 (נכון למועד המחקר) הם בקרב בני 60 ומעלה.

בספרד, מוקד ההתפרצות השני בגודלו, דיווחו היום כי מניין המתים טיפס ל-8,189 – עלייה של 849 בני אדם בתוך יממה. מספר החולים במדינה עלה גם הוא מ-85,195 ל-94,417.

משרד הבריאות האיטלקי בישר אתמול לראשונה על ירידה בהיקף המקרים החדשים של מאובחנים בקורונה. לפי הרשויות, 4,050 בני אדם נוספו הלילה למניין הכולל של נדבקים, העומד על יותר מ-101 אלף. מדובר בעלייה הנומינלית הנמוכה ביותר מזה שבועיים. עם זאת, מספר המתים טרם נבלם ואמש נוספו לו 812 חדשים, שהזניקו את המספר הכולל באיטליה ל-11,591.

בארצות הברית דווח הלילה על כ-540 איש נוספים שמתו ממחלת הקורונה, שהביאו את הרשויות להכריז על יום זה כיום הקטלני ביותר מאז פרוץ המגפה במדינה. מניין המתים טיפס לכ-3,200, ומספר המאובחנים עומד על למעלה מ-163 אלף. במדינת ניו יורק לבדה דווח על 6,974 בני אדם חדשים שחלו בנגיף, וכעת עומד המספר כל 66, 487. מניין מקרי המוות עומד כעת על 1,218.

גם בקליפורניה, המוקד המרכזי השני של המגפה אחרי ניו יורק, מספר החולים בבתי החולים הוכפל בתוך ארבעה ימים בלבד.

תגיות:איטליהבלגיהנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה