חדשות בארץ

סער: "לא נכון להקים ממשלה מנופחת"

בכיר הליכוד גדעון סער מתח ביקורת על הכוונה להקים ממשלה שתכלול 30 שרים לפחות, וקרא להקמת "ממשלה רזה". במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן התגלעו קשיים, המונעים בשלב זה את השלמתו

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

(עודכן: 15:19)

ברקע המגעים הפוליטיים לקראת אחדות, בכיר הליכוד גדעון סער מתח בצהריים (שלישי) ביקורת על הכוונה המסתמנת להקים ממשלה שתכלול בין 30 ל- 34 שרים, וקרא להקמת "ממשלה רזה".

"אומנם היו בתולדות ישראל ממשלות גדולות, אבל לא נכון להקים את הממשלה המנופחת ביותר בעת המשבר הכלכלי הקשה ביותר", כתב סער בטוויטר. הוא הוסיף, כי יש לבצע "קיצוץ משמעותי בשכר לתקופה שתוגדר" לבעלי משכורות גבוהות במגזר הציבורי, ובכלל זה שרים, חברי כנסת, שופטים ומנכ״לים: "הקיצוץ צריך להיות דיפרנציאלי לפי רמת השכר".

סער קרא גם להפחית את הפנסיות התקציביות הגבוהות, ולבצע התייעלות במגזר הציבורי: "כל שקל שנחסך במגזר הציבורי צריך להיות מושקע במגזר הפרטי, בתמריצים וסיוע לעצמאים, למשל. כדי שהכסף לא ייצא מהמשק בזמן האטה". הוא הדגיש כי "בנוסף לערך הכלכלי – הערבות ההדדית והדוגמה האישית הם יסודות חשובים בהתמודדות עם משבר הקורונה". בהמשך הדברים הודיע, כי הוא מוותר על התוספת לשכרו הנובעת מעדכון השכר של חברי הכנסת לשנת 2020, וציין: "לא צריך להמתין לחקיקה או לתוכנית ממשלתית, כל אחד מחברי הכנסת יכול כבר היום לעשות את זה".

בתוך כך, במשא ומתן בין הליכוד וכחול לבן התגלעו ביממה האחרונה קשיים המונעים בשלב זה את השלמתו המוצלחת. נקודות המחלוקת נוגעות בעיקר לסוגיות פרסונליות. בליכוד מסרבים לדרישתה של כחול לבן, שלא למנות מחדש את יולי אדלשטיין ליו"ר הכנסת, בשל סירובו למלא אחר פסיקת בג"ץ. מהעבר השני, דרישת הליכוד כי יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, לא ימונה לשר המשפטים, נענית בשלילה. על פי הסיכומים שהושגו בימים האחרונים, המינויים למשרות אלו צריכים להתבצע בהסכמת שתי המפלגות. בנוסף, על פי הדיווחים, יו"ר כחול לבן, בני גנץ, סירב לדרישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון, בהסכמה עם ממשל טראמפ ובהתאם לתוכנית השלום האמריקנית.

תגיות:גדעון סערהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה