סגולות

על רקע הפאניקה שאוחזת בכולנו: 11 סגולות לאריכות ימים

מגיפת הקורונה מתפשטת בארץ ובעולם: קבלו 11 מצוות, בעלות סגוליות לאריכות ימים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. כיבוד הורים: "כבד את אביך ואת אמך למען יאריכון ימיך". הסגולה הנפלאה ביותר נאמרה במפורש בתורה: כל המדקדק בהלכות כיבוד אב ואם זוכה לאריכות ימים ושנים. עם זאת, שמפרשים רבים פירשו את דברי התורה כי "יאריכון ימיך" – בעולם שכולו ארוך, כלומר הבטחת אריכות הימים שמורה לעולם הבא.

2. קריאת שמע: נאמר במסכת ברכות "כל המאריך בשמע ישראל באחד מאריכין לו ימיו ושנותיו".

3. מים אחרונים: בספר "חרדים" בשם ה"מרדכי" מובא ש"סגולת מים אחרונים מי שזהיר בהם הוא סגולה לאריכות ימים".

4. אמת ויציב: בזוהר מובא שאמירת "אמת ויציב" שבתפילת שחרית בדקדוק ודביקות מסוגלת לאריכות ימים.

5. תפילה: החיד"א חיבר תפילה מיוחדת לזכות לאריכות ימים – "ריבונו של עולם, ברחמיך תן בנו כח ובריאות ויכולת מספיק, וחזק ואמץ באברינו וגידינו וגופנו לעמד על המשמר, ולא יארע לנו שום מחוש ושום כאב. ונהיה שמחים וטובים ובריאים לעבודתך. ותצילנו מכל רע, ותאריך ימנו בטוב ושנותינו בנעימים, ומלא שנותינו, ארך ימים ושנות חיים תוסיף לנו לעבודתך. ובצל כנפיך תסתירנו, ותצילנו לנו ולכל בני ביתנו מכל גזירות קשות ורעות, ונהיה שקטים ושאננים, דשנים ורעננים לעבודתך וליראתך".

6. בדיקת מזוזות: בספר הסגולות מצוין ש"הרגיל לבדוק את מזוזותיו זוכה לאריכות ימים ולבנים כשרים".

7. קריאת שניים מקרוא ואחד תרגום:סגולה לאריכות ימים ולשפע טובה והצלחה היא לקרוא את פרשת השבוע שניים מקרא ואחד תרגום בערב שבת. (ברכות ח' ע"ב)

8. זהירות משקר: הנזהר מלומר שקר זוכה לאריכות ימים. (תוספתא למדרש פנחס). ה"אורחות צדיקים" בשער האמת: "ומי שאינו מדבר אלא אמת יחיה ויאריך ימים וינצל סמך לדבר מה שאמר הפסוק "וה' אלוקים אמת הוא אלוקים חיים ומלך עולם", ואם לא ידבר אלא אמת, יינצל כל ימי חייו". ה"אורחות צדיקים" מסיים: "וכשרואים גודל טובו שמלמד אותנו לזכות בעולם הזה, איך לא נבוא לאהבתו?!"".

9. להאריך בתפילה: במסכת ברכות (נ"ד)- "המאריך בתפלה מאריכים לו ימיו ושנותיו".

10. פרק שירה: רבי אלעזר אמר: "כל האומר פרק שירה בעולם הזה, זוכה לאמרה בעולם הבא, וינצל מייצר הרע, ומדין קשה, ומכל מיני מזיקים, וזוכה לאריכות ימים". (ספר זכירה)

11. שתיקה: רבי חיים פאלאג"י זצ"ל בספרו "קול החיים": "האוחז בפלך השתיקה יזכה לזקנה ושיבה".

האמוראים תלו את אריכות ימיהם במספר דברים, כמובא בגמרא: רב אדא ענה לתלמידיו ששאלוהו בזכות מה האריך ימים: "מימי לא הקפדתי בתוך ביתי". (מסכת תענית). רבי זכאי השיב: "מימי לא בטלתי קידוש היום". (מגילה כ"ז). רבי עקיבא: "מימי לא קיבלתי מתנות, ולא עמדתי על מידותי, וותרן בממוני הייתי". ("סדר הדורות")

לכן אמרו חכמים: יקפיד כל אדם שלא לכנות שם לחבירו ולא יתכבד בקלון חבירו ולא יקלל את חבירו אלא אדרבא, יהא נח לבריות ויהא וותרן ובזה יאריך ימים ושנים. (מסכת מגילה).

תגיות:סגולותאריכות ימיםנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה