חדשות בריאות

בלחץ הרשויות: משרד הבריאות יעביר פרטי חולים ומבודדים לצורך מעקב

ברקע פניית 200 ראשי רשויות לראש הממשלה, משרד הפנים יעביר לרשויות את נתוני משרד הבריאות על חולים ומבודדים בשטחן, "תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט"

אכיפת התקנות בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אכיפת התקנות בירושלים (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) כי יעביר למשרד הפנים פרטים על חולי קורונה וכן אלה שהונחו לשהות בבידוד בביתם. ההחלטה התקבלה בתום התייעצות בין שר הבריאות יעקב ליצמן לשר הפנים אריה דרעי, לאחריה נקבע כי הנתונים יועברו לכלל הרשויות "תוך חיסיון מידע ושמירה על צנעת הפרט", זאת, במטרה לעקוב אחר יישום ההנחיות והאזהרות שניתנו לציבור.

ההחלטה מגיעה בעקבות פניית 200 ראשי רשויות לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה כי יורה על העברה בהקדם של נתוני החולים והמבודדים, שעד כה הוגדרו כחשאיים ולשימוש ממשלתי בלבד. ראשי הרשויות קבלו במכתב כי כל עת שלא מועברים אליהם פרטי המבודדים, לא ניתן לבצע אכיפה עירונית שתוודא את היבלמות הנגיף, וכך נפלה האחריות לידי המשטרה בלבד, שפיקחה על קבוצה זו באופן אקראי.

ביבס, בחודש שעבר (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)ביבס, בחודש שעבר (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

בין החתומים על המכתב ששוגר: ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, יו"ר מרכז המועצות האזוריות שי חג'ג', ראש עיריית ראשון לציון רז קינסטליך, ראש עיריית רחובות רחמים מלול, ראש עיריית דימונה בני ביטון ונוספים. חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי וראש העיר מודיעין מכבים רעות, אמר בפנייתו כי "משרדי הממשלה חייבים להבין - הרשויות המקומיות הם מכפיל כוח במלחמה בהתפשטות הקורונה. לא נעמוד מנגד כשתושבים שמפירים את ההוראות פוגעים בבריאות של התושבים שלנו, אנחנו דורשים את המידע, בהתאם לחסיון כדי שנוכל לפעול בזמן המתאים".

לפי נתונים שפורסמו אתמול ב'הארץ' ושנסמכו על נתונים פנימיים שמשרד הבריאות סירב לפרסם עד כה, בכל הריכוזים החרדיים נרשמה עלייה נוספת מאז סוף השבוע, זאת, בעוד שביישובים חילוניים קצב העלייה היה איטי יותר ובכמה מהם אף חלה עלייה חד-ספרתית במספר המקרים החדשים. כך למשל, בבני ברק זינק מספר החולים מ-244 ביום חמישי ל-267 ביום שישי ואתמול זוהו כבר 311 חולים (עלייה של 27% ביומיים). בירושלים היו ביום חמישי 314 חולים ואתמול טיפס המספר ל-368 (עלייה של 17%). במודיעין עילית היו ביום חמישי 11 חולים ואתמול 23 (עלייה של 109%). מגמה דומה נרשמה גם בבית שמש: מ-34 חולים ביום חמישי ל-43 אתמול (עלייה של 26%). באלעד היה ביום שלישי שעבר חולה אחד בלבד. ביום חמישי עלה המספר ל-36, ואתמול עמד על 47 חולים (עלייה של 30% בין יום חמישי לשבת).

במשטרה מסרו הערב כי חילקו עד כה 2,112 דו"חות לאזרחים שיצאו מביתם בניגוד לנהלים. נוסף לכך, 97 דו"חות ניתנו לאזרחים שהפרו בידוד, 60 צווי סגירה לעסקים, 155 דו"חות בגין סירוב לפזר התקהלות ו-381 דו"חות בגין שהייה במקום אסור. עוד נמסר כי המשטרה פתחה ב-135 חקירות נגד מפרי בידוד ו-40 חקירות נגד מפיצי חדשות כזב.

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הפנים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה