חדשות בריאות

בעקבות משבר הקורונה: פרויקט "נתיבים מהירים" בנתיבי איילון יואץ

הירידה החריגה במספר כלי הרכב בנתיבי איילון בעקבות משבר הקורונה מאפשרת לחברת "נתיבי איילון" לבצע עבודות גם בשעות היום, מה שיקדים את לוחות הזמנים של הפרויקט

  • ה' ניסן התש"פ
עומסי תנועה בנתיבי איילון (צילום ארכיון: פלאש 90)עומסי תנועה בנתיבי איילון (צילום ארכיון: פלאש 90)
אא

משבר הקורונה העולמי שלא פוסח גם על ישראל הוא הזדמנות בכל מה שקשור להאצת פרויקטים של תשתית תחבורה. במסגרת החלטת משרד התחבורה, השבוע יחלו בחברת נתיבי איילון להרחיב את העבודות על פרויקט הנתיבים המהירים שמתבצעות בנתיבי איילון, ציר בו עוברות מדי יום 850 אלף מכוניות. בשגרה, החל מיולי 2019 העבודות התבצעו רק במתכונות של עבודות לילה בין השעות 23:00 ל-05:00 על מנת למזער הפגיעה בתנועה.

על-פי התוכנית של משרד התחבורה, בשל הירידה המשמעותית בהיקף התנועה בנתיבי איילון, נוצר חלון הזדמנות נדיר להאצת קצב ביצוע הפרויקט, כך כשבעתיד נחזור למסלול עסקים רגיל, נמזער ההפרעה בתנועה לציבור הנהגים ואף תוקדם פתיחת הפרויקט. לקיצור תקופת העבודות חיסכון כלכלי עצום ע"י פתיחה מוקדמת של נתיב נוסף והקלה משמעותית בגודש התנועה בציר התנועה העמוס ביותר במדינה.

במסגרת האצת העבודות יחסמו נתיבים באופן קבוע והעבודות יתבצעו גם ביום וגם בלילה שישה ימים בשבוע.

השבוע יחסם במשך כל שעות היום והלילה נתיב ימיני באיילון לצפון בין מחלף השלום ללה-גרדיה ובשעות הלילה, במשך כל השבוע, תהיה חסימה הרמטית של נתיבי איילון בין מחלף השלום ללה-גרדיה. החסימה נדרשת כדי להסיר את גשרי השילוט האלקטרוני מעל הכביש ולהחליפו (בעתיד) בגשרים חדשים ומתקדמים מבחינה טכנולוגית שיותקנו במקומות אחרים בכביש. בשבוע הבא יחלו עבודת 24/6 באיילון לצפון בין מחלף השלום למחלף ארלוזרוב כאשר במסגרת העבודות הללו ייחסם בכל שעות היום והלילה נתיב ימיני במקטע שבין מחלף השלום לארלוזרוב ובנוסף ייחסם במשך היום והלילה נתיב שמאלי בין גשר יהודית לגשר יצחק שדה.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ': "כבר כמה שבועות שאנחנו עובדים במשרד התחבורה כדי לנצל כל הזדמנות אפשרית כתוצאה מהמשבר ולהאיץ עבודות תשתית חיוניות - בכבישים, בנתיבי העדפה לתחבורה הציבורית, ברכבות וברכבות הקלות. זה חשוב תחבורתית וזה חשוב כלכלית ומזרים כסף למגזרים במשק שכן יכולים להמשיך לעבוד ללא חשש בריאותי".

מנכ"ל חברת נתיבי איילון, איתמר בן מאיר: "המצב הייחודי המתהווה בימים אילו - משבר קורונה המשפיע על הרגלי העבודה במשק ועל ירידה חריגה בהיקף הרכבים בנתיבי איילון, מאפשר לנו לחסום ללא הפרעה מספר נתיבים ולעבוד גם בשעות היום, מהלך שיסייע להקדים באופן משמעותי את לוחות הזמנים הצפויים.  בשל כך, עם החזרה לשגרה נוכל לצאת מהמשבר בנקודת פתיחה טובה יותר לקידום הפרויקט הלאומי שיפחית את הגודש בכניסה למטרופולין תל אביב".

אודות פרויקט נתיבים מהירים:

פרויקט הנתיבים המהירים, מהווה אלטרנטיבה יעילה לרכב הפרטי ומאפשר נסיעת חינם עוקפת פקקים תוך שימוש בטכנולוגיות כביש מתקדמות ובאמצעות מערך שאטלים אמין, מהיר ונח למרכזי התעסוקה בתל אביב רבתי.  הפרויקט, כולל הקמת כ-75 ק"מ של נתיבים מהירים במרכז הארץ, לאורך נתיבי איילון, כביש 5 וכביש החוף. מדובר בנתיב שיתווסף לנתיבי נסיעה קיימים כיום. וכן, הקמת 2 חניוני ענק "חנה וסע", הגדולים מסוגם בארץ, אשר יכללו סך הכל כ-11,000 מקומות חניה. עשרות אלפי נהגים, ישאירו את המכונית בחניון וימשיכו בדרכם לאזורי התעסוקה המרכזיים בתל אביב והסביבה. הנסיעה תהיה בשאטלים מתקדמים, מהירים, נוחים וללא עלות שיצאו בתדירות גבוהה החל מ- 6 בבוקר ועד 23.00. הפרויקט, בכללותו כולל סלילת הנתיבים והקמת החניונים, צפוי להסתיים בשנת 2025.

תגיות:נתיבים מהיריםנתיבי איילון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה