חדשות בריאות

הרכב הפרטי עלול להפוך ל"ספינת קורונה" אישית

הרכב מורכב ממשטחים שעשויים פלסטיק, גומי, עור וטקסטיל – כולם משטחים אידיאליים לצבירה של נגיף הקורונה, שגם נשאר עליהם במשך זמן רב

  • ה' ניסן התש"פ
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ממחקרים שבוצעו בסין, בארה"ב, באיטליה עולה כי נגיף הקורונה עשוי להימצא על משטחים לתקופת זמן ארוכה של עשרות ימים, בעיקר על משטחי טקסטיל כגון בדים, עור, שטיחים, פלסטיק, גומי וכיו"ב.

כלי הרכב שלנו מכיל שילוב של חומרים שבהם נגיף הקורונה עלול להישאר למשך זמן רב מאד כגון פלסטיקה, טקסטיל וגומי.

מספיקה נוכחות קצרה של נשא נגיף הקורונה ברכב על מנת שהרכב יהפוך למזוהם, ושנגיפי הקורונה יעברו לנוסעי הרכב במשך תקופת זמן לא מבוטלת.

"הדבר נכון במיוחד לגבי ניידות שיטור, כבאיות, אמבולנסים, רכבי צבא, מוניות ורכבי תחבורה ציבורית והיסעים, בהם נוסעים רבבות בני אדם בחודש, אך גם ברכב הפרטי שלנו יכולים להימצא נגיפי קורונה שנדבקו למשטחים השונים ע"י נשא או חולה ששהה ברכב. בשטח פנים כה קטן כגון רכבים פרטיים, הרכב הפרטי שלנו יכול להפוך לספינת הקורונה הפרטית של כל אחד מאיתנו", אומר אלון רוזן, לשעבר מנכ"ל המשרד להגנת העורף וכיום יועץ אסטרטגי לחברת "בלפור".

בניגוד למשטחים כגון רצפות, אותן ניתן לנקות עם נוזל ניקוי מהול באקונומיקה, או ידיות ומשטחים, באמצעות אלכוהול, ברכב הפרטי החומרים הללו יכולים להיות הרסניים לפלסטיקה, לטקסטיל ולרכיבי האלקטרוניקה השונים בתא הנהג, וכדי לחטא את הרכב יש צורך בחיטוי מקצועי מתאים.

תגיות:מכוניתנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה