חדשות בארץ

כתב אישום נגד אזרחית ישראלית בת 25: מואשמת בריגול עבור חיזבאללה

לבית המשפט המחוזי מרכז הוגש כתב אישום נגד אזרחית ישראלית, המואשמת בריגול עבור ארגון חיזבאללה. מפרטי כתב האישום עולה, כי היא הייתה בקשר פייסבוק עם איש חיזבאללה, ולבקשתו ביצעה משימות שונות, שכללו העברת מידע וצילומים של אתרים שונים ברחבי הארץ: "עבירות ביטחון חמורות, רבות ומגוונות"

אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד כתב אישום נגד אזרחית ישראלית בת 25, המואשמת בריגול עבור חיזבאללה.

על פי כתב האישום, בשנים 2018-2019 התגוררה הצעירה בבאר שבע. במהלך שנת 2018, פנה אליה באמצעות הפייסבוק גורם בדרום לבנון, המכונה עלי. לאחר היכרות קצרה, הוא החל לבקש ממנה לבצע עבורו משימות שונות בישראל עבור חיזבאללה – בין היתר, משימות צילום מגוונות.

מפרטי כתב האישום עולה, כי הנאשמת צילמה כלי רכב צבאיים הנוסעים על כביש 6, כלי רכב צבאיים באזור חברון, וכן את גדר המערכת באזור ראש הנקרה. בחיפה היא תיעדה את הגנים הבהאיים, את נקודת התצפית בסטלה מאריס ואת הנמל. בנוסף, היא צילמה את בסיס חצרים ומוזיאון חיל האויר בחצרים. היא העבירה לעלי את הצילומים באמצעות הפייסבוק,

בהמשך, שלח עלי לצעירה מפה של העיר באר שבע, וכשבועיים לאחר מכן ביקש ממנה לצלם את הנוף הנשקף מהחדר בדירתה. הוא שיתף אותה בהתרשמותו כי באחד התצלומים נראה עמוד הרומז על קיומה של מערכת כיפת ברזל, וביקש ממנה לגשת למקום ולוודא זאת. היא הגיעה למקום כשהיא מצוידת במשקפת, צילמה את מערכת כיפת ברזל המוצבת במקום, וכן בסיס צבאי נוסף הנמצא בדרום הארץ. את הצילומים היא העבירה לעלי בפייסבוק.

במהלך 2019, צירף עלי את הצעירה לקבוצת וואטסאפ הקרויה "דע את אויבך". כחלק מפעילותה בקבוצה, היא עמדה בקשר עם אחד ממנהלי הקבוצה, שביקש ממנה לתרגם עבורו כתבה מעברית לערבית.

בקיץ 2019 נסעה הצעירה לאזור מעבר ארז, שם צילמה פילבוקס צבאי ומספר רכבים צבאיים, על אף שחייל שהוצב במקום הבהיר לה כי מדובר באזור צבאי סגור. ב- 2 בספטמבר באותה שנה, בעקבות תקרית צבאית בגבול הצפון בה היה מעורב חיזבאללה, ביקש עלי מהצעירה לצלם את בית החולים רמב"ם, את הכניסה למיון ואת חדרי הניתוח. הנאשמת, ששהתה אותה עת בבאר שבע, ביקשה מחברה שלה לצלם עבורה את בית החולים. גם במקרים אלו, היא עשתה שימוש בפייסבוק כדי להעביר את התמונות לעלי.

בדצמבר 2019 פנה עלי לנאשמת, ומסר לה פרטים על הרצאה עיתונאית מתוכננת העוסקת בחיזבאללה וישראל. הוא ביקש ממנה להשתתף בהרצאה ולהפנות למרצה שאלה בנוסח הבא: "האם יש סיכוי למלחמה בין חיזבאללה לישראל?". היא נענתה לבקשה, הגיעה להרצאה ואף הקליטה את התשובה שניתנה על ידי המרצה, ושלחה אותה לעלי.

בהמשך, במהלך אותה תקופה, פנה עלי לנאשמת וביקש ממנה לצלם בסיס צבאי המצוי, לדבריו, בסמוך לאוניברסיטת תל אביב. במקרה זה, היא לא נענתה לבקשתו.

העבירות בהן נאשמת הצעירה הן: מגע עם סוכן חוץ, מסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה (ריבוי עבירות) ומתן שירות לארגון טרור. עורכת הדין חן יצחקי, שהגישה את כתב האישום מטעם הפרקליטות, כתבה בבקשת המעצר כי מדובר ב"עבירות ביטחון חמורות, רבות ומגוונות", וכי הנאשמת עלולה לנצל את שחרורה או אי מעצרה כדי לשבש הליכי משפט.

"לאור חומרת, טיב ואופי מעשיה, אשר בבסיסם הזדהות עם ארגון טרור הידוע באלימותו ואכזריותו יוצאות הדופן, קיים יסוד סביר לחשש שתסכן את בטחון הציבור ואת בטחון המדינה", נכתב בבקשה המעצר. "מסוכנותה הרבה והמובהקת מתגברת עוד יותר, בשים לב לכך שהתנהלה באופן בו התנהלה, על אף שידעה כי עלי משתייך לארגון חיזבאללה".

תגיות:שב"כחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה