חדשות בארץ

בבני ברק מאשימים את משרד הבריאות: "בתוך שבועיים נעמוד בפני טרגדיה"

למרות שבמשרד השקיעו מאמצים בנושא – בדגש על פרסום בכלי התקשורת המגזריים, חלק מהביקורת של ראש העיר בני ברק נוגע לפעילויות הסברתיות, שלא התקיימו, לטענתו, עד כה במגזר החרדי. לדברי רובינשטיין, "אם לא נפעל מיד, אני חושש שבתוך שבועיים נעמוד כולנו בפני טרגדיה אנושית שאת ממדיה אני חושש להעלות על הכתב"

ראש העיר בני ברק, רובינשטיין (צילום: פלאש 90)ראש העיר בני ברק, רובינשטיין (צילום: פלאש 90)
אא

ראש עיריית בני ברק, אברהם רובינשטיין, האשים היום (ראשון) את משרד הבריאות, שהתנהלותו, לדבריו, עשויה להוביל לגידול ברמת התחלואה של תושבי העיר. רובינשטיין, שבעצמו שוהה בבידוד בעקבות מגע עם חולה מאומת, כיוון את הביקורת למנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב, שהודיע באחרונה כי תישקל אפשרות להטיל סגר מלא בבני ברק, ברקע הנתונים מסוף השבוע שהציבו את העיר בראש רשימת הערים עם מספר החולים הגבוה בישראל. בני ברק הכפילה בתוך 3 ימים בלבד את מספר הנדבקים לפי 8 מאלו שדווחו בראשיתה.

מתפללים מחוץ לבית הכנסת המרכזי בבני ברק, בשבוע שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)מתפללים מחוץ לבית הכנסת המרכזי בבני ברק, בשבוע שעבר (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

"עד לרגע זה, איש לא בא עמנו בדברים לגבי פינוי תושבי העיר החולים והנשאים המצריכים בידוד מעבר למסגרת הביתית", טען רובינשטיין במכתב לבר סימן טוב. למרות שבמשרד השקיעו מאמצים בנושא – בדגש על פרסום בכלי התקשורת המגזריים, חלק מהביקורת של ראש העיר בני ברק נוגע לפעילויות הסברתיות, שלא התקיימו, לטענתו, עד כה במגזר החרדי. הוא דרש כי משרד הבריאות יערוך שיחות טלפוניות יזומות, יפרסם באופן יום-יומי בעיתונות ואף יעבור מבית אל בית בציבור החרדי.

"צריך לקחת בחשבון את המאפיינים המיוחדים של בני ברק", כתב ראש העיר, "משפחות גדולות בדירות קטנות יחסית, ולהוסיף לזה את חג הפסח שעשוי להביא מכורח ההכנות לחג להתקהלויות מסוכנות. אם לא נפעל מיד, אני חושש שבתוך שבועיים נעמוד כולנו חלילה בפני טרגדיה אנושית שאת ממדיה אני חושש להעלות על הכתב". לדברי רובינשטיין, "אם לא נפעל מיד, אני חושש שבתוך שבועיים נעמוד כולנו בפני טרגדיה אנושית שאת ממדיה אני חושש להעלות על הכתב".

לפי נתונים שפורסמו היום ב'הארץ' ושנסמכו על נתונים פנימיים וחשאיים של משרד הבריאות, בכל הריכוזים החרדיים נרשמה עלייה נוספת מאז סוף השבוע, זאת, בעוד שביישובים חילוניים קצב העלייה היה איטי יותר ובכמה מהם אף חלה עלייה חד-ספרתית במספר המקרים החדשים. כך למשל, בבני ברק זינק מספר החולים מ-244 ביום חמישי ל-267 ביום שישי ואתמול זוהו כבר 311 חולים (עלייה של 27% ביומיים). בירושלים היו ביום חמישי 314 חולים ואתמול טיפס המספר ל-368 (עלייה של 17%). במודיעין עילית היו ביום חמישי 11 חולים ואתמול 23 (עלייה של 109%). מגמה דומה נרשמה גם בבית שמש: מ-34 חולים ביום חמישי ל-43 אתמול (עלייה של 26%). באלעד היה ביום שלישי שעבר חולה אחד בלבד. ביום חמישי עלה המספר ל-36, ואתמול עמד על 47 חולים (עלייה של 30% בין יום חמישי לשבת).

תל אביב, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)תל אביב, בשבוע שעבר (צילום: פלאש 90)

לעומת זאת, בתל אביב היו ביום חמישי 191 חולים מאובחנים, ואתמול היו 222 - עלייה של 31 חולים לעומת 54 בירושלים. בנתניה היו ביום שישי 53 חולים, ואתמול 58; בחיפה היו ביום שישי 37 חולים ואתמול 43; ובבאר שבע היו ביום שישי 48 חולים ואתמול 51.

ביום שישי שיגר ראש העיר בני ברק הודעה בהולה לתושבים. "יש רגעים שבהם צריך לעצור ופשוט לזעוק ולהתריע", כתב. "בבני ברק למרבה הצער יש כ-300 חולי קורונה. זה קצב הדבקה חריף והכי מסוכן מכל הארץ. כשהתחזית מבהילה הרבה יותר". הוא הוסיף: "זה הזמן להתעורר. רבני העיר וגדולי ההוראה זועקים: הפסיקו את ההתחכמויות של מניינים מעל עשרה מתפללים, זה מחריד וזה מחייב להבין: זה פיקוח נפש!"

תגיות:בני ברקמשרד הבריאותנגיף הקורונהאברהם רובינשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה