חדשות בארץ

משרד הרווחה ינפיק 30 אלף שוברי מזון לפסח; שיעור האבטלה מזנק ל-22%

במסגרת החלוקה תינתן עדיפות למשפחות המרכיבות אחד מן התנאים הבאים: חד-הוריות; ילדים בסיכון; ילדים בעלי צרכים מיוחדים; ומשפחות או יחידים שהוגדרו כבעלי מצוקה מיוחדת בכפוף לשיקול דעת מנהל המחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית

חלוקת מצרכי מזון לפסח ב-2016, בית הנשיא בירושלים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)חלוקת מצרכי מזון לפסח ב-2016, בית הנשיא בירושלים (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

משרד העבודה והרווחה הודיע היום (ראשון) כי ינפיק 30 אלף שוברי מזון בסך 300 שקלים למשפחות נזקקות המוכרות על ידי הרשויות. לפי ההודעה, מדובר באוכלוסיות שאינן נכללות כיום בתוכנית לביטחון תזונתי של המשרד ואינן מוגדרות כאזרחים ותיקים שזוכים לאספקת מזון לביתם. השוברים יישלחו לרשויות המקומיות לפי מכסות ובהתאם לאוכלוסייה שרשומה במחלקות לשירותים חברתיים.

במסגרת החלוקה תינתן עדיפות למשפחות המרכיבות אחד מן התנאים הבאים: חד-הוריות; ילדים בסיכון; ילדים בעלי צרכים מיוחדים; ומשפחות או יחידים שהוגדרו כבעלי מצוקה מיוחדת בכפוף לשיקול דעת מנהל המחלקה לשירותים חברתיים ברשות המקומית.

לשכת התעסוקה בירושלים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)לשכת התעסוקה בירושלים (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

לטענת שר העבודה והרווחה אופיר אקוניס, הנפקת שוברי המזון נערכת במסגרת הרחבת התוכנית לביטחון תזונתי של משרדו, "לאור מצב החירום בו מצויה מדינת ישראל". אקוניס הוסיף: "אחרי שטיפלנו באזרחים הוותיקים ואחרי שחידשנו את מיזם קמחא דפסחא, אנחנו לא עוצרים ומרחיבים את התכנית לביטחון תזונתי על מנת לוודא שמשפחות אשר שרויות במצוקה כלכלית יזכו לביטחון תזונתי גם בנסיבות האלו ובמיוחד בחג הפסח".

בשירות התעסוקה דיווחו הערב כי עד לשעה 17:00 נרשמו עוד 21,254 דורשי עבודה חדשים, שהצטרפו ל-781,608 הנרשמים מאז חודש מרץ שהביאו את שיעור האבטלה לשיא של 22.6%. עם זאת, במשרד אמרו כי 89.9% מהם הוצאו לחופשה ללא תשלום. המספר הכולל של דורשי העבודה הפעילים בישראל הוא 939,459 (יחד עם חלק מהמתייצבים הפעילים מהתקופה שקדמה למשבר הקורונה – כ-160 אלף).

רמי גראור, מנכ"ל שירות התעסוקה, אמר כי על אף שנראה כביכול כי קצב ההרשמה לשירות התעסוקה הואט לעומת השבועות הקודמים, "חשוב להבין – זו אינה בלימה וגם לא שינוי מגמה. עדיין מצטרפים בכל יום רבבות ישראלים למעגל דורשי העבודה בישראל, ובקצב הזה, ברור לנו שיהיו בישראל למעלה ממיליון דורשי עבודה עוד לפני חג הפסח".

תגיות:אבטלהנגיף הקורונהמשרד העבודה והרווחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה