חדשות בארץ

מסתמן: אדלשטיין לא יחזור לתפקיד יו"ר הכנסת

על פי דיווחים שונים, ראש הממשלה בנימין נתניהו הסכים לדרישת יו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, כי יולי אדלשטיין לא ימונה מחדש ליו"ר הכנסת. שר הבריאות יעקב ליצמן ימשיך בתפקידו

אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר חוסן לישראל, בני גנץ, סיכמו בפגישתם הלילה (בין מוצאי שבת לראשון) כי יו"ר הכנסת המתפטר, יולי אדלשטיין, לא ימונה שוב לתפקיד. מדיווחים שונים עולה, כי גנץ עמד על כך שאדלשטיין לא יחזור לכס יו"ר הכנסת, וזאת בשל סירובו בשבוע שעבר למלא את פסיקת בג"ץ ולכנס את המליאה כדי לבחור יו"ר חדש. גנץ ונתניהו סיכמו, כי לתפקיד ייבחר איש הליכוד, שיהיה מוסכם על חוסן לישראל. שמותיהם של השרים יריב לוין ויובל שטייניץ מוזכרים כמועמדים למשרה.

על פי המסתמן, במסגרת ההרכב השיוויוני של הממשלה הבאה, היא תמנה 30 שרים – מחצית לחוסן לישראל, ומחצית לליכוד ולמפלגות בלוק הימין. חוסן לישראל תקבל, בין היתר, את תיקי הביטחון והחוץ, התקשורת והכלכלה. הליכוד והימין יחזיקו, בין השאר, במשרדי האוצר, החינוך, הפנים וביטחון הפנים. על פי הדיווח בחדשות 12, השר לביטחון פנים יהיה איש הליכוד, שיזכה לאישור חוסן לישראל. במקביל, תיק המשפטים יופקד בידי מועמד מטעם חוסן לישראל, שיזכה להסכמת הליכוד.

במהלך המגעים, דרשו בכחול לבן להעביר את יו"ר אגודת ישראל, יעקב ליצמן, מתפקידו כשר הבריאות, אך דרישתם לא התקבלה. יו"ר דגל התורה, משה גפני, יישאר בתפקיד יו"ר ועדת הכספים.

בעקבות כניסתה של חוסן לישראל לקואליציה, שרים רבים בליכוד יצטרכו לוותר על מקומם בממשלה. כפיצוי, נתניהו שוקל להציע לחלקם משרות של שגרירים בחו"ל – בין היתר באו"ם ובוושינגטון. על פי המפתח הצפוי למינוי השרים בגוש הימין, כל מפלגה תקבל שר אחד ל- 4 חברי כנסת, כך שש"ס תקבל 2 משרדים, וימינה תקבל תיק אחד קבוע ותיק נוסף ברוטציה.

גנץ ונתניהו נועדו הלילה במעון ראש הממשלה בירושלים במשך כשבע שעות. בפגישה השתתף גם חבר הכנסת גבי אשכנזי. בסיומה הודיעו הצדדים כי "הושגו הבנות והתקדמויות משמעותיות. במהלך היום תתקיים פגישה נוספת במטרה להגיע לחתימה על הסכם". עוד צוין בהודעה, כי נתניהו וגנץ פועלים "להקים ממשלת חירום לאומית שתתמודד עם משבר הקורונה והאתגרים הנוספים שעומדים בפני מדינת ישראל"

על פי ההסכם, נתניהו יכהן כראש ממשלה במשך שנה וחצי, ויוחלף על ידי גנץ לתקופת כהונה דומה. חוסן לישראל תתמוך בחוק שיאפשר לנתניהו – בתום תקופת כהונתו כראש ממשלה – לכהן כממלא מקום ראש הממשלה וכחבר קבינט, למרות כתב האישום שהוגש נגדו. עם זאת, ככל הנראה הוא לא יכהן בתפקיד מיניסטריאלי.

תגיות:הליכודחוסן לישראלבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה