גולשים כותבים

שני דברים הקורונה לא יכולה לקחת מאיתנו: אמונה ותקווה

הקב"ה מנסה לעורר אותנו, להרחיק אותנו מכל מה שהכרנו - מהבילויים, המסעדות, הקניונים, חוף הים ושאר המקומות השונים, כדי לתאר לנו עד כמה הוא מרגיש רחוק מאיתנו

  • א' ניסן התש"פ
(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

עכשיו, בתקופה הזאת של שגעת הקורונה, יש לאנשים הרבה זמן לשבת ולחשוב. לחשוב על הכל. על החיים עצמם, על מצבם הרוחני והגשמי, על מצבם הבריאותי והנפשי, על מצב משפחתם, על העתיד.

העתיד כאן לא ברור לאף אחד. כולם אומרים שזה ייגמר אחרי פסח, אחרי ל"ג בעומר, שזה ייגמר רק בקיץ... כל אחד נהיה פה מומחה לענייני קורונה.

אף אחד לא מבין באמת מה קורה פה. כל כך הרבה שאלות - "למה קיבלנו את העונש הזה? מה עשינו? מה חטאנו? אנחנו אנשים טובים שמנסים לעשות מצוות (אפילו אם לא עושים את כולן), מנסים לשמור ולהישמר כמה שאפשר...".

ויהיו גם כאלה שדווקא יאמרו "טוב מאוד שהגיעה גזרה כזאת, עם כל הקושי שבדבר, זה רק יחזק את עם ישראל ואנשים יתחילו לחזור בתשובה".

עכשיו שומרים על היגיינה, שומרים נגיעה, שומרים על מרחק אחד מהשני. יצא לכם רק לעצור רגע ולחשוב למה? למה אנחנו מרגישים עכשיו רחוקים כל כך? למה אנחנו מרגישים תחושת עצב וריקנות שאופפות אותנו בתקופה הזאת?

תבינו, הקב"ה מנסה לעורר אותנו, להרחיק אותנו מכל מה שהכרנו - מהבילויים, המסעדות, הקניונים, חוף הים ושאר המקומות השונים, כדי לתאר לנו עד כמה הוא מרגיש רחוק מאיתנו. עד כמה כל מה שעשינו עד היום זה כלום לעומת מה שנצטרך לעשות מהיום.

אם תשימו לב, לא משנה באיזו תקופת זמן - השואה, מלחמות ופיגועים שאירעו לנו בהיסטוריה, נשארנו עם אחד מלוכד. למרות כל הקשיים והרוע שהיו סביבנו בתקופות האלה – קיימים שני דברים שהם לא יכלו לקחת מאיתנו: את האמונה שלנו ואת התקווה שלנו.

אלו הם הדברים הכי חזקים והכי יקרים לאדם.

לא משנה איפה הוא ומה מצבו - האמונה והתקווה יכולות רק לעזור לו ולרומם אותו.

זה לא משנה מה מצבכם הרוחני וכיצד אתם מוגדרים כרגע (חילונים / מסורתיים / דתיים או חרדיים), תתחזקו! תחזקו את האמונה שלכם בבורא עולם, שהוא זה ששלח את הנגיף הזה לשגע את כל העולם רק כדי לשמור על עם סגולתו מכל משמר, לשחרר אותנו מכל ההרגלים הרעים שהעולם הגשמי הזה יכול להציע.

אל תשכחו אף פעם, גם ברגעי משבר שכאלה, העיקר שאנחנו כולנו מלוכדים - כל אחד בבית משפחתו, וכל אחד יכול לפעול ישועות רבות בתפילה ובתודה לבורא עולם. דמיינו לכם, אם כוח של יהודי אחד יכול לשנות כל כך הרבה, מהו כוחו העצום של כל עם ישראל, אם לא באמונתו החזקה ובתפילותיו לקב"ה?

זאת עת רצון לתפילה חזקה שתקרע את לב השמיים, ובע"ה שכל תפילותינו יעלו מעלה מעלה למלך מלכי המלכים ויעזרו לסיום הגזרה הזאת!

מאחלת לכולנו חזרה מהירה לשגרה, אבל הפעם לשגרה קצת אחרת - מלאים בתקווה ומחוזקים באמונה. אמן!

תגיות:גולשים כותבים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה