חדשות בארץ

שעון הקיץ יחל הלילה: מחוגי השעון יוזזו שעה אחת קדימה

עם תחילת שעון הקיץ הלילה, יש להזיז את המחוגים שעה אחת קדימה. שעון הקיץ יסתיים במוצאי שבת, ז' בחשון תשפ"א

  • א' ניסן התש"פ
(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

שעון הקיץ לשנת תש"פ יחל הלילה (בין חמישי לשישי). בשעה 02:00 יש להזיז את המחוגים שעה אחת קדימה – לשעה 03:00. שעון הקיץ יסתיים במוצאי שבת, ז' בחשון תשפ"א (25 באוקטובר 2020).

על רקע משבר הקורונה, הוביל שר הפנים אריה דרעי בתחילת השבוע יוזמה לדחיית הפעלתו של שעון הקיץ ל- 1 במאי, וזאת כדי לצמצם את שעות האור, ובכך להקטין את מספר התושבים השוהים במרחב הציבורי. ההצעה זכתה לתמיכה מגורמים שונים, והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, העניק לכך אישור עקרוני. אלא שרשות התקשוב הממשלתית ומטה המיזם הלאומי "ישראל דיגיטלית" הודיעו, כי תאריך המעבר בין תקופת שעון החורף לשעון הקיץ מוגדר באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת ואף טלפונים סלולריים. כדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותה, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק. עדכון השרת כרוך בימי עבודה רבים, ולא ניתן לבצע זאת בזמן קצר.

דרעי קיבל לבסוף את המלצתם של הגורמים המקצועיים, שקבעו חד-משמעית כי למהלך נדרשת היערכות טכנולוגית של מספר חודשים. עוד טענו, כי בגופי התקשורת ישנם עומסים גדולים, וכל תקלה עלולה להשבית מערכות שלמות. הודגש, כי קיימת סכנה לפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל ושל טכנולוגיות רפואיות בבתי חולים.

"הניסיון לדחות את הפעלת שעון הקיץ, כדי למנוע מאנשים להסתובב במרחב הציבורי בשעות אור נוספות, לא צלח", אמר דרעי. "אני מבקש בכל לשון של בקשה מהתושבים להישמע להוראות ולהנחיות, ולהימנע מלהסתובב במרחב הציבורי כדי שנוכל ביחד להתגבר על התפשטות המגפה".

תגיות:שעון קיץאריה דרעי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה