פעילות הידברות

מאות אלפי יהודים ברחבי הארץ עמדו במרפסות הבתים וזעקו: "השם הוא האלוקים!"

רגעים מרגשים של אחדות בין יהודים מכל רחבי הארץ והעולם שקיבלו על עצמם יחד, באותה השעה, עול מלכות שמים. וגם, תופעה: גל התעוררות שטרם נראה כמותו: אלפי יהודים מדי יום, הפונים למוקד הקבלות ומבקשים להתחזק

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"וְיִשְׁמְעוּ רְחוֹקִים וְיָבוֹאוּ וְיִתְּנוּ לְךָ כֶּתֶר מְלוּכָה".

ההתרגשות מהמחזות הבלתי נתפסים בקרב אחינו בארץ ובעולם בעולם מאז פרוץ מגפת הקורונה הפכו לדבר שבשגרה עבור רבני הידברות, שמזה שבועיים מוצאים את עצמם מדי יום המומים מול כמויות היהודים המבקשים להתחזק ולקבל על עצמם מהפך של ממש בחייהם, אבל דומה שבערב ראש חודש ניסן, היו אלו דקות של דביקות שאפילו הם טרם ראו.

לרגעים לא יכלו דמעותיהם של הנוכחים לעצור מלזלוג. יחדיו עמדו רבנים, צלמים וצוותי מעבירי משדר תפילת הרבים של הידברות ובכו. מכל רחבי העולם זרמו קולות ומראות של מאות אלפי יהודים מאחינו בכל מקום שהם, העומדים יחד איש איש בחצר ביתו ומבקשים להיות חלק ממעמד התפילה העולמי עליו הכריזו גדולי ומאורי הדור שליט"א לנוכח המצב הקשה והמסוכן של המגיפה שכבר נדבקו בה רבים, רח"ל.

בשעה שסוכמה מראש, לקראת שקיעת החמה בערב ראש חודש ניסן, בעת שהתאחד העם היהודי כולו בקבלת עול מלכות שמיים באהבה וזעקת "שמע ישראל" של אמונה באחדות הבורא, יצאו ברגע אחד מאות אלפי יהודים מכל שדרות העם בארץ ובעולם, בהם גם יהודים שעדיין רחוקים מאוד משמירת תורה ומצוות, וזעקו יחד "שמע ישראל" ו"השם הוא האלוקים".

המראות הללו, של יהודים מכל כך הרבה מקומות המבינים בשעה קשה זו כי אין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים, ריגשו רבים שעמדו נפעמים מול המחזה, בהם גם אזרחים ממדינות שונות בעולם, שהביעו את התרגשותם אף בלי שהבינו אף מילה מן הנאמר.

"אנו עדים לימים מופלאים של התעוררות בקרב המוני בית ישראל", אומר מזכיר ועדת הרבנים של ארגון הידברות. "ההיענות הזו הפתיעה אפילו אותנו. יום וליל פונים יהודים ומבקשים תפילין, הדרכה בשמירת שבת ואין ספור שיחות של כאלה המבקשים להתחזק אחרי שראו כי יש מנהיג לבירה.

לצורך המחשה, אחרי המשדר שערכנו לאור קריאת מרנן ורבנן - כדי לחבר גם את מיליוני היהודים ברחבי העולם לתפילת רבים שנערך בערב ר"ח - הגיעו בתוך שעתיים למעלה מאלף שיחות של יהודים שביקשו להצטרף לאלפים רבים בימים שקדמו להם ולהתחזק בתורה ומצוות. לא תמיד אנחנו מבינים מה המשמעות של יהודי שהחליט למשל לשמור שבת. כל קבלה כזו היא עולם מלא".

בימים הללו, ממשיך "מוקד הקבלות" להתקיים גם במענה אוטומטי לאורך כל שעות היממה, ורבני הידברות מקליטים את שיעוריהם בתדירות רבה על מגוון נושאים, בפרט באמונה וביטחון בהקב"ה, בשל הביקוש שהולך וגובר מיום ליום לשמוע את דבר ד'.  

 

תגיות:הידברותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה