חדשות בארץ

צה"ל הפיל טיסן של חיזבאללה שחצה את הגבול

המבא הודיע כי הפיל טיסן של חיזבאללה שחצה את גבול ישראל מלבנון. בהודעה לא פורטו הנסיבות, ובכלי התקשורת בלבנון בחרו שלא התייחסו לתקרית

הטיסן שהופל (צילום: דובר צה"ל)הטיסן שהופל (צילום: דובר צה"ל)
אא

דובר צה"ל הודיע אחר הצהריים (חמישי) כי טיסן של חיזבאללה שחצה את גבול ישראל מלבנון הופל בידי כוחות הצבא. לפי צה"ל, ישראל "רואה בחומרה את הפרת הריבונות ורואה במדינת לבנון אחראית לנעשה משטחה". בהודעה לא פורטו הנסיבות, כמו גם בכלי התקשורת בלבנון שלא התייחסו לתקרית.

"צה"ל פועל כל העת בגבולות מדינת ישראל באמצעות הגנה רב שכבתית לגילוי ויירוט חדירות אוויריות. צה"ל ימשיך לסכל כל ניסיון של ארגון הטרור חיזבאללה להפר את ריבונותה של מדינת ישראל במגוון כלים הגנתיים והתקפיים להגנה על תושבי ישראל", הוסיפו בצבא.

הפעם האחרונה שנרשמה תקרית דומה ארעה בנובמבר, אז זיהה כוח צה"ל חדירה מהגבול הלבנוני של רחפן המשתייך לארגון הטרור בלבנון, ששב על עקבותיו.

בחודש שעבר אמר אלוף פיקוד הצפון, אמיר ברעם, כי ממשלת לבנון מאפשרת לארגון חיזבאללה להפר את הסכם הפסקת האש עם ישראל, שנחתמה ב-2006 בעקבות החלטה 1701 של האו"ם, שהביאה להפסקת מלחמת לבנון השנייה. ברעם, שאמר את הדברים בכנס המנהיגות לזכר רס"ן איתן בלחסן במכללת תל חי, ציין את הצהרתו לתקשורת הצרפתית של נשיא לבנון מישל עאון שבועיים קודם לכן, לפיה ארגון הטרור הלבנוני אינו מעורב בהחלטות הממשלה הלבנונית החדשה וכי הוא מתחייב באופן אישי שחיזבאללה יכבד את החלטת האו"ם. אולם, ברעם קבע כי "מה שאומרים בצרפתית, אינו קורה בשטח בערבית".

תגיות:חיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה