חדשות בארץ

בתמיכת בלוק הימין והחרמת יש עתיד: גנץ ימונה ליו"ר הכנסת

המהלך להכתרת גנץ כיו"ר הכנסת נועדה לשמר את האופציה של ממשלת אחדות עם הליכוד, אחרי שהאחרונה הבהירה כי אם יחליפו את יולי אדלשטיין בתפקיד יו"ר הכנסת, ייפסקו כל המגעים לאחדות. הצעד נעשה בהסכמה משותפת של כל בלוק הימין, שצפוי לאשר את מועמדותו. מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הורה לחברי סיעת יש עתיד להחרים את ההצבעה שתיערך בשעה 16:00, ואיים בפירוק השותפות עם גנץ

גנץ ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ ולפיד (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיש היום (חמישי) את מועמדותו לתפקיד יושב ראש הכנסת, זאת, במסגרת מגעיו עם הליכוד לכונן ממשלת אחדות. הצעד נעשה בהסכמה משותפת של כל בלוק הימין, שצפוי לאשר את מועמדותו. יו"ר יש עתיד ומספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, הורה לחברי סיעתו להחרים את ההצבעה שתיערך בשעה 16:00, ואיים בפירוק השותפות עם גנץ. עם זאת, לפיד הסיר את מועמדות חבר סיעתו מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת.

המהלך של גנץ נועד לשמר את האופציה של ממשלת אחדות עם הליכוד, אחרי שהאחרונה הבהירה כי אם יחליפו את יולי אדלשטיין בתפקיד יו"ר הכנסת, ייפסקו כל המגעים לאחדות. משכך, בכחול לבן החלו בקידום מועמדות גנץ, שאם יצטרף לממשלה הוא ייאלץ לעזוב את התפקיד לטובת מועמד מוסכם. אולם, במידה שמאיר כהן היה נבחר לתפקיד, הדחתו תתאפשר רק ברוב של 90 חברי כנסת,  באופן שיקשה על הבאת מועמד מהקואליציה.

נתניהו וגנץ במליאה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ במליאה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עם הפרסום בצהריים כי כי גנץ שוקל את מועמדותו, הודיע יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן כי יתמוך רק במועמדותו של כהן לתפקיד. גם ברשימה המשותפת הודיעו שיתנגדו למהלך. "לא הענקנו לגנץ את המנדט כדי לנהל משא ומתן עם הליכוד, ולא כדי להיות יו"ר הכנסת - וכדאי שהוא יפנים את זה", אמרה ח"כ תמר זנדברג מהעבודה-מרצ.

בעוד שגנץ ומספר 3 שלו, גבי אשכנזי, תומכים בממשלת אחדות, שאר חברי הקוקפיט  - לפיד ומשה יעלון, מתנגדים בתוקף. בישיבת ראשי המפלגה ניסה גנץ לשכנע את לפיד לתמוך במהלך, אולם היא הסתיימה ללא תוצאות. לפיד ביקש למנות את כהן ליו"ר הכנסת במטרה להעביר את יוזמות החקיקה נגד המשך כהונתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. בסביבתו של יו"ר כחול לבן אמרו היום בתגובה לקרע הצפוי במפלגה כי "הכדור בידיים של לפיד". גורמים ביש עתיד הגיבו כי הפיצול בכחול לבן "קרוב מתמיד", וייתכן שיתרחש עוד היום.

תגיות:יאיר לפידבני גנץיו"ר הכנסת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה