חדשות בריאות

רבני בני ברק: לסגור את בתי הכנסת

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והעלייה בשיעור התחלואה, הורו רבני בני ברק, הרב חיים יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט, כי יש לציית להוראות משרד הבריאות ולסגור את בתי הכנסת ובתי המדרש: "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם"

  • א' ניסן התש"פ
בני ברק, מתפללים מחוץ לבית הכנסת (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)בני ברק, מתפללים מחוץ לבית הכנסת (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

בעקבות התפשטות נגיף הקורונה והעלייה בשיעור התחלואה, הבהירו רבני בני ברק, הרב חיים יצחק אייזיק לנדא והרב שבח צבי רוזנבלט, כי יש לציית להוראות משרד הבריאות ולסגור את בתי הכנסת ובתי המדרש.

במכתב פומבי שפרסמו, הנושא את הכותרת "לך עמי בא בחדרים וסגור דלתיך בעדיך", כתבו הרבנים: "המצב בעולם בכלל, ובארצנו הקדושה בפרט, משתנה כל הזמן, ומה שהיה נכון לאתמול כבר אינו מתאים למצב של עכשיו. לפי הוראות האחראים על בריאות הציבור, ולאחר קשר שהיה לנו עם רופאים מומחים בתחום בריאות הציבור, והניסיון המר בקהילות שונות, הוברר לנו שישנו חשש סכנה ממשית בהתאספות ומפגש אנשים גם במספר מועט, ועלינו להחמיר בהלכות פיקוח נפש, ולהישמע בצורה מוחלטת להוראות המתפרסמות על ידי משרד הבריאות".

"פונים אנו בזה לכל הקהל הקדוש", המשיכו רבני העיר. "בקושי התירו להתפלל במקום פתוח לגמרי, תחת כיפת השמים, 10 בלבד וריחוק 2 מטר בין אחד לשני". הם הדגישו, כי "באם לא מצליחים לשמור על כל אחד מהכללים, חייב כל אחד להתפלל בביתו ביחידות, ולא להתקהל כלל וכלל".

עוד קבעו הרבנים, כי "על הגבאים לסגור את בתי הכנסת ובתי מדרשות. ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, ולא תעמוד על דם רעיך, דוחה תפילה במניין, ודוחה טבילה במקווה".

בהמשך הדברים, הזהירו הרבנים כי על כל מי שמחויב בבידוד, בהתאם להוראות גורמי הבריאות, שלא להקל ראש בכך: "מחויב הוא לבודד עצמו, ולא ייצא מפתח ביתו כלל, ולא יכניס עצמו לספק גרמא בנפשות ח"ו".

בסיום מכתבם, קראו הרבנים: "נחפשה דרכינו ונחקורה ונשובה אליך, כי ימינך פשוטה לקבל שבים. וגדולה תשובה שמביאה רפואה לעולם. ורופא כל בשר יפליא לעשות, ישמע שועתנו, וימהר רפואתינו, ויחיש גאולתנו".

תגיות:בתי כנסתבני ברקנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה