חדשות בריאות

נתניהו: אם לא יהיה שיפור מיידי במצב – לא יהיה מנוס מהסגר מלא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר, כי אם לא יחול שיפור במגמת ההתפשטות של נגיף הקורונה בארץ, יהיה צורך להטיל הסגר מלא: "זה עניין של יממות ספורות, ואנחנו עושים את כל ההכנות הלוגיסטיות והמשפטיות לכך". הוא שב וקרא להקמת ממשלת אחדות: "צו השעה הוא אחדות"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

(עודכן: 21:04)

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (רביעי), כי אם קצב ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל ימשיך להחמיר בימים הקרובים – לא יהיה מנוס מהטלת הסגר מלא על האוכלוסייה: "זה עניין של יממות ספורות".

"אתם מכירים את האמירה 'כל המציל נפש אחת כאילו הציל עולם ומלואו'", פתח נתניהו את הצהרתו לציבור. "אבל בקורונה לאמירה הזו יש צד שני ואכזרי: כל המדביק נפש אחת כאילו הדביק עולם ומלואו. לא כאילו – ממש הדביק עולם ומלואו". כדי להמחיש את דבריו, הוא פירט את מספרי החולים והקורבנות באיטליה וספרד שזינקו בימים האחרונים: "מסיבות אלו, מדינות רבות בעולם החליטו על החמרה דרמטית במגבלות על תושביהן. הצעדים שעשינו כאן בישראל נעשים בכל העולם – אבל אין בהם די, כי מספר החולים מכפיל את עצמו כל שלושה ימים".

"בעוד שבועיים אנו עלולים למצוא את עצמנו עם אלפי חולים, שרבים מהם יהיו בסכנת מוות", המשיך נתניהו. "לכן אני כבר אומר לכם: אם לא נראה שיפור מיידי במגמה – לא יהיה מנוס מלהטיל הסגר מלא, למעט צרכים חיוניים כמו מזון ותרופות. זה עניין של יממות ספורות, ואנחנו עושים את כל ההכנות הלוגיסטיות והמשפטיות לכך".

בהמשך דבריו התייחס נתניהו לתקנות לשעת חירום, שנכנסו הערב לתוקף והחמירו את הגבלות התנועה על תושבי ישראל: "תקראו אותן ותישארו בבתים. חייבים להישאר בבית: נשארים בבתים – נשארים בחיים. כי הסכנה אורבת לכל אחד. היא לא מבדילה בין גלוי ראש לחובש כיפה או כאפייה. כולם חייבים לציית. אין הנחות. מה שנדרש מכל אחד ואחת מכם מעבר לציות הוא, מעל לכל, משמעת עצמית קפדנית. אם לא תתגייסו לשמור על עצמכם ועל המשפחות שלכם – יהיה כאן אסון. פשוט אל תצאו מהבתים. גם בתוך הבתים – הקפידו על ההנחיות. שטפו ידיים, אווררו את הדירה, שמרו על מרחק ביטחון. אלו לא זוטות, אלא דיני נפשות".

ראש הממשלה הוסיף, כי ביממה הקרובה יפרסם תוכנית כלכלית נרחבת, שמטרתה לסייע לנפגעים מהמשבר: "אני שומע את המצוקה של אזרחי ישראל. אנחנו נעזור לכם ונדאג לכם. יש לנו כלכלה חזקה ומשאבים גדולים. אני לא יכול להגיד לכם הערב מתי יסתיים משבר הקורונה, אבל מתחילים לחשוב על היום שאחרי. הקמנו צוות לתכנון היציאה מהמשבר, צוות שכולל את מיטב המוחות בארץ, לדעתי מהמיטב בעולם". הוא הצהיר כי "ברגע שנצא מהאירוע, נשקם את הכלכלה במהירות – ונחזור לחיים רגילים".

לקראת סוף דבריו חזר נתניהו על קריאתו לאחדות פוליטית: "כולנו ביחד כותבים פרק חדש בהיסטוריה של ישראל. הדורות הבאים ילמדו מאיתנו כיצד לנהוג בעת משבר. אני יודע, שיש תסיסה גדולה שני חלקי העם – צריך לשים את זה בצד. אנחנו עם אחד, מדינה אחת, וצו השעה הוא אחדות. אני חוזר וקורא להקים מיד ממשלת חירום לאומית לטיפול במשבר". ברוח חג הפסח המתקרב, הוא סיים: "חודש ניסן שמתחיל הלילה, חודש האביב ויציאת מצרים, מזכיר לנו שעמנו עמד בסערות עזות. עברנו את פרעה, ולמרות שהקרב יהיה קשה ועיקש – נעבור גם את הקורונה, בעזרת השם ובעזרתכם, אזרחי ישראל".

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה