חדשות בארץ

ריבלין תוקף את אדלשטיין וקורא: "מצאו את הדרך להנהגה משותפת"

נשיא המדינה תקף את יו"ר הכנסת אדלשטיין שהודיע על התפטרותו בשל הוראת בג"ץ לקיים הצבעה על יו"ר קבוע: "גם אם יש לנו ביקורת על ההוראות, וגם אם אנחנו חושבים שהן מוטעות - נעשה ונשמע"

ריבלין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)ריבלין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

בצל תקנות החירום החדשות שנכנסו היום (רביעי) לתוקף, נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם הערב במעונו וקרא לציבור לציית להוראות משרד הבריאות במלואן. "ברגעי חירום אלו, אנחנו צריכים ללמוד את אמנות הציות. לציית להוראות משרד הבריאות, לציית להוראות הממשלה, לציית להוראות כוחות החרום וההצלה", אמר ריבלין.

בהמשך דבריו ביקר ריבלין את החלטתו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין להתפטר מתפקידו, תוך שהוא מתעלם מצו של בג"ץ המחייב אותו לכנס את המליאה לצורך הצבעה על יו"ר קבוע. "גם אם יש לנו ביקורת על ההוראות, וגם אם אנחנו חושבים שהן מוטעות - נעשה ונשמע", הוסיף ריבלין. "הציות, ההישמעות להוראות, אינם חובתם הבלעדית של אזרחי ישראל. בימים הרי גורל אלו, הם בראש ובראשונה, חובתם העילאית של נבחרי הציבור, של מנהיגיו".

"אנו עדים בימים אלה להתנגשות חריפה ביותר בין הרשויות - השופטת והמחוקקת", אמר נשיא המדינה והתייחס למשבר הפוליטי, "למרות השסע העמוק בין המחנות, ולמרות הרטוריקה החריפה בין הצדדים, אני יודע כי רובה ככולה של ההנהגה הישראלית, מימין ומשמאל, יודעת שחובה על כולנו לציית לצווי בית המשפט, וכי לא יעלה על דעתו של איש שלא לקיימם. וזאת גם אם סבור מאן דהוא כי שגה בית המשפט בהחלטתו".

לדבריו, "עלינו להבטיח תמיד כי כללי המשחק הדמוקרטי, שבלעדיהם חרב הבית, נשמרים. עתה, משהתפטר יושב ראש הכנסת, אני בטוח שהוראת בג"ץ תכובד ושהדמוקרטיה הישראלית תצא מחוזקת ואיתנה מתקופת מבחן זאת".

"נער הייתי וגם זקנתי. כילד חוותי על בשרי את המצור על ירושלים. ידענו כעם וכאומה רגעי מבחן קיומיים, וקשים ביותר - ויכולנו להם. אין בליבי ספק כי גם היום, אם נדבַּק באחריות הציבורית והאישית ובערבות ההדדית בינינו נוכל לקושי". ריבלין חתם את דבריו: "אנחנו נתגבר ונצא מחוזקים. שמרו על עצמכם ועל הסובבים אתכם. היו ברוכים". 

בהמשך הערב אמור גם ראש הממשלה בנימין נתניהו למסור הצהרה לתקשורת, בה צפוי שיקרא לציבור להישמע להגבלות החריפות על תנועת האזרחים, שנכנסו לתוקף אחר הצהריים.

בשעה 17:00 נכנסו תקנות החירום לתוקפן, במסגרתן נקבע איסור לצאת מהבית למרחק של יותר ממאה מטרים ולזמן קצר, צמצום התחבורה הציבורית ואיסור תפילה במקומות סגורים. על פי התקנות, שיהיו תקפות לשבוע בלבד, המפירים אותן חשופים לשתי עבירות פליליות, שעונשן יהיה 500 שקלים. העבירה הראשונה היא יציאה מהבית בניגוד להנחיות, השנייה היא שהייה במרחבים ציבוריים – בהם, פארקים, חוף הים ומקומות עבודה שאמורים להיות סגורים - בניגוד להנחיות. במשטרה ביקשו מצה"ל להקצות להם החל ממחר כוחות לאכיפת הגבלות התנועה.

התחבורה הציבורית תצומצם למינימום האפשרי ותפעל במתכונת של 25% מהפעילות הרגילה. מרבית הקווים הבינעירוניים הישירים, שיש להם מקבילה של קווים מאספים – יבוטלו. פעילות הקווים המאספים תימשך בתדירות מוגבלת. והשירות העירוני ימשיך לפעול בתדירות נמוכה וברשת קווים בסיסית בלבד. לפי שעה, טרם התקבלה החלטה באשר לקווים שיש בהם עומסים וצפוי כי לפחות חלקם יבוטל במקומות שיתברר שהציבור לא נשמע להנחיות. לחילופין, נשקלת האפשרות להגביר את תדירות הפעילות על מנת לא ליצור צפיפות, אם יתעורר צורך. במשרד התחבורה הכינו מפת פעילות, ובשיתוף מפעילי התחבורה הציבורית פועלים ליישם אותה.

תגיות:נגיף הקורונהראובן ריבליןיולי אדלשטיין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה