חדשות בריאות

הממשלה אישרה את ההגבלות החדשות על הציבור

בתום דיון ארוך, אישרו שרי הממשלה את התקנות החדשות לשעת חירום, המחמירות את הגבלות התנועה על הציבור. ההנחיות כוללות הפסקה כמעט מוחלטת של התחבורה הציבורית. יציאה מהבית, למעט לצרכים שפורטו בתקנות, תתאפשר לזמן קצר בלבד ועד למרחק של 100 מטרים

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

הממשלה אישרה הלילה (רביעי), בתום דיון ארוך, את התקנות החדשות לשעת חירום, שנועדו להיאבק בהתפשטות נגיף הקורונה. ההוראות מחמירות באופן משמעותי את ההגבלות על הציבור. בין היתר, הן כוללות הגבלת יציאה מהבתים עד למרחק של 100 מטרים והפסקה כמעט מוחלטת של התחבורה הציבורית.

הנוסח המלא והמעודכן של התקנות יפורסם בהמשך היום, והן צפויות להיכנס לתוקף החל מהשעה 20:00 בערב.

על פי טיוטת התקנות, שהוצגה לשרים, היציאה מהבתים תותר אך ורק לצרכים הבאים: הגעה למקום עבודה מאושר; רכישת מזון ותרופות; קבלת טיפול רפואי וטיפול רווחה; סיוע רפואי או אחר לאדם הנזקק לכך; הליך משפטי; הפגנה; הגעה לכנסת.

כמו כן נקבע, כי היציאה מהבתים תותר לזמן קצר בלבד, ולמרחק של עד 100 מטרים. נסיעה ברכב פרטי תוגבל ל- 2 אנשים, ובכללם הנהג. תותר יציאה לחתונה, לוויה, ברית או לצורך תפילה, ובתנאי שהפעילות תתקיים במקום פתוח, מספר המשתתפים לא יעלה על 10, והמרחק בין אדם לאדם יהיה 2 מטרים לפחות. משמעותה של הנחיה זו היא, כי בתי הכנסת ייסגרו. טבילה במקוואות תותר לנשים בלבד, בתיאום טלפוני מראש.  

התחבורה הציבורית תיפסק, למעט הפעלת שירותי הסעות לעובדים המועסקים במקומות עבודה המוגדרים כחיוניים. נהגי מוניות יורשו להסיע נוסע אחד בלבד, למעט במקרים רפואיים. הנוסעים ישבו במושב האחורי, כשחלונות המונית פתוחים.

על המעסיקים יהיה להציב עמדה למדידת חום בכניסה למקום העבודה, ולאסור כניסת אנשים שחום גופם עולה על 38 מעלות. על המעסיקים לוודא שמירת מרחק של 2 מטרים בין אדם לאדם.

הפעלת משלוחים תיאסר, למעט משלוחי מזון, עיתונים, מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית, מוצרי חשמל, מוצרי ושירותי תקשורת, ומוצרים רפואיים. המשלוח יונח סמוך לבית המגורים, ומחוצה לו.

בשלב הראשון, התקנות יהיו בתוקף למשך 7 ימים. המשטרה תופקד על אכיפתן של ההנחיות החדשות, ולשוטרים תינתן סמכות לפזר התקהלויות אסורות ולסגור בתי עסק הפועלים בניגוד להוראות. מי שיפר את התקנות יהיה צפוי לעונש מאסר של 6 חודשים או קנס כספי של אלפי שקלים.

תגיות:נגיף הקורונהתקנות לשעת חירום

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה