חדשות בריאות

נגיף הדלתא ממשיך להכות: במה להתחזק בזמן המגיפה?

"עיקר החטא הוא על ענין חטא לשון הרע, שיסודו ומהותו הוא מחלוקת והרחקה בין איש לרעהו, בין איש לאשתו, והוא עוון חמור ביותר, וכמו שהגאון ע"ה באיגרת כותב: 'כי חטא הלשון על כולו', 'העוון החמור מכל העבירות', וכנגד עוון זה באה המגיפה הזו, שהיא מרחיקה בין איש לרעהו"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יעקב חיים סופר מסר שיחת חיזוק בעקבות מגיפה הקורונה. במהלך דבריו ציטט הרב את דברי ה"בית הלוי" (בספרו "בית הלוי", פרשת בשלח, י"ז, ח') המבאר את הפסוק: "ויבוא עמלק", כך: "הרי ידוע שלעולם בא העונש מידה כנגד מידה שהאדם מודד בה, וכמו שאמר הכתוב 'ולך ה' החסד כי אתה תשלם לאיש כמעשהו' (תהלים סב, יג). וביאור הכתוב, שלעולם בא התשלומין מעין מעשה החטא, והוא חסד גדול, שאז יודע האדם עבור מה הגיע לו זה העונש, ומתקן מעשיו על ידי תשובה".

ממשיך הרב סופר ואומר: "אנו צריכים לעורר להתבונן על מה עשה ה' זאת לנו, ובעבור מה הביא ה' זאת עלינו, ומספר הניזוקים עולה יותר ויותר מיום ליום, והפורענות הגדולה אצל הגויים גם היא באה לעולם בעבור ישראל, והקב"ה מדבר איתנו, וצריכים אנו לבדוק ולדרוש כנגד מה הדברים מכוונים, ומה הקב"ה מרמז לנו, כי כאמור הקב"ה מעניש מידה כנגד מידה, ולפי העונש נדע במה צריכים אנו להתחזק יותר, כדי להסיר חרון אף ה' מעלינו.

"ולעניות דעתי", מציין הרב סופר, "עיקר החטא הוא על ענין חטא לשון הרע, שיסודו ומהותו הוא מחלוקת והרחקה בין איש לרעהו, בין איש לאשתו, והוא עוון חמור ביותר, וכמו שהגאון ע"ה באיגרת כותב: 'כי חטא הלשון על כולו', 'העוון החמור מכל העבירות', וכנגד עוון זה באה המגיפה הזו, שהיא מרחיקה בין איש לרעהו וכו'.

"ועל כן צריכים להתחזק בענין זה של שמירת הלשון ביותר, בזהירות ובשמירה ובהקפדה על שמירת הלשון כראוי, והעצה באמת שלא להיכשל בשמירת הלשון חלילה היא קביעות ללמוד הלכות שמירת הלשון.

"ובכללות צריכים להתחזק ביותר בכל ענייני בן אדם לחבירו, בכל מכל כל.

"ותשובה תפלה וצדקה – ובעיקר תורה – מעבירים את רוע הגזירה. וגואל אחרון מגיע בזכות עסק התורה דווקא.

הרב סופר סיים את דבריו, בצטטו מהספר "ישמח ישראל" את הנאמר על פרשת החודש: "בפיוט במוסף נאמר: 'החודש אשר ישועות בו מקיפות', מקיפות מלשון החנווני מקיף, שהקב"ה ברוב רחמיו וחסדיו משאיל ומלווה בחודש הזה ישועות לישראל, על סמך הזכות שיזכו אחר כך".

בעל ה"ישמח ישראל" מוסיף ומזכיר כי גם במצרים כך גאל ה' את ישראל: "בהוציאך את העם ממצרים תעבדון את האלוקים על ההר הזה" (שמות ג', י"ב), ומבאר כי בזכות קבלת התורה שיקבלו אחר כך.

הרב יצחק פנגר מסביר בשידור מיוחד מביתו למה אנחנו לא צריכים לפחד מהקורונה. צפו:

תגיות:שמירת הלשוןלשון הרעבין אדם לחברונגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה