חדשות בארץ

גנץ הודיע: לא אצטרף לממשלה תחת נתניהו, הפערים מהותיים

גנץ התייחס להכרזות הפומביות של בכירים במחנה הימין, בהם שרים מהליכוד, ליו"ר הכנסת אדלשטיין שלא לציית להוראת בג"ץ על כינוס המליאה מחר לצורך הצבעה על יו"ר קבוע לכנסת, וקרא לנתניהו להתנער מהן: "עליך לומר באופן ברור לעם ישראל שאת פסיקות בית המשפט ממלאים ושבישראל לא תהיה אנרכיה"

גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)גנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן בני גנץ דחה הערב (שלישי) את הקריאות מצדו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שיצטרף אליו לממשלת אחדות בהנהגתו. בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו כתב גנץ: "נתניהו, הפערים בינינו מהותיים. אני נאבק על חובת הפעלתה של הדמוקרטיה הישראלית, ואני מקווה שתצטרף אליי במאמצים האלו".

גנץ התייחס להכרזות הפומביות של בכירים במחנה הימין, בהם שרים מהליכוד, ליו"ר הכנסת אדלשטיין שלא לציית להוראת בג"ץ על כינוס המליאה מחר לצורך הצבעה על יו"ר קבוע לכנסת, אשר טרם הביאו להתנערות מצד לשכת ראש הממשלה. "עליך לומר באופן ברור לעם ישראל שאת פסיקות בית המשפט ממלאים ושבישראל לא תהיה אנרכיה", הוסיף גנץ.

נתניהו במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: אלכס קולומויסקי, לע''מ)נתניהו במסיבת העיתונאים בשבוע שעבר (צילום: אלכס קולומויסקי, לע''מ)

"אסור שבשם משבר הקורונה שמחייב טיפול מעמיק – רפואי, חברתי וכלכלי, תירמס הדמוקרטיה הישראלית. לא במשמרת שלי". לדבריו, מטרת כחול לבן בשלב זה, לאחר שהביאה להקמת הוועדות החיוניות בכנסת ברוב של 61, הוא קודם כל "להחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפקד - אחר כך נרכיב ממשלה שתטפל בקורונה ובאתגרים הנוספים שעל הפרק".

"עד מחר, לפי פסק הדין של בג"ץ, נמנה יו"ר כנסת כפי שמתחייב במדינה דמוקרטית. לא יעזרו הספינים, המתקפות משולחות הרסן על בית המשפט, עליי ועל שותפיי. אני קודם כל אחזיר את הדמוקרטיה הישראלית לתפקוד מלא - ללא פחד וללא מורא. אחר כך בכוונתי לדון בכל הדרכים האפשריות להקים ממשלת אחדות שתיאבק בקורונה ותטפל באתגרים הנוספים שלפתחנו", מסר יו"ר כחול לבן.

בצהריים קרא נתניהו לגנץ להצטרף אליו בהקדם לממשלת חירום, בצל התפשטות נגיף הקורונה שהביאה למותם של שלושה בני אדם. "אזרחי ישראל זקוקים לממשלת אחדות שתפעל להצלת חייהם ופרנסתם", אמר נתניהו. "זה לא הזמן לבחירות רביעיות. שנינו יודעים שהפערים בינינו קטנים ושניתן להתגבר עליהם ולהקים ממשלה. בוא ניפגש עכשיו ונקים ממשלה עוד היום. אני מחכה לך".

תגיות:בני גנץבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה