חדשות בארץ

בכירים בליכוד קוראים לאדלשטיין להישמע לבג"ץ; דרישה לפתוח בחקירה נגד סמוטריץ' ולוין

בצל קריאות השרים לוין וסמוטריץ' ליו"ר הכנסת אדלשטיים שלא לציית אחר הוראות בג"ץ בנוגע להצבעה על בחירת יו"ר קבוע מחר, פרסמו בכירי הליכוד - השרים הנגבי ואלקין, קריאה לאדלשטיין לכבד את הכרעת בית המשפט ולקיים את ההצבעה במועד שנקבע בהחלטה. אלקין: "גם כשאני חושב שההתערבות הזו לא נכונה ולא לגיטימית, אני לא חושב שבתקופה הרגישה שבה אנחנו נמצאים היום זה זמן ללכת למשבר בין הרשויות"

הנגבי ואלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הנגבי ואלקין (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ברקע הקריאות מימין ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שלא להישמע להוראת בג"ץ לכנס עד מחר (רביעי) הצבעה על יו"ר קבוע, שרי הליכוד, צחי הנגבי וזאב אלקין, קראו היום לאדלשטיין לכבד את פסיקת בית המשפט ולקיים את ההצבעה במועדה. בכך הצטרפו השניים לבכירים נוספים במפלגה, השר גלעד ארדן וח"כ גדעון סער, שהדגישו כי על אף התנגדותם להכרעת בג"ץ, יש לכבד את ההכרעה השיפוטית ולא להפר את החוק.

"בניגוד לעמדת היושב ראש, בניגוד לעמדתי, שופטי בג"ץ החליטו פה אחד כי על הכנסת לבחור עד מחר יושב ראש קבוע", אמר הנגבי. "עם כל התסכול, חובה לקיים את הכרעת הרשות השופטת. התעלמות ממנה תפגע קשות במשטר החוקתי שלנו". אלקין הוסיף כי למרות שבית המשפט העליון "מפר את האיזון בין הרשויות", יש לציית להוראותיו. "גם כשאני חושב שההתערבות הזו לא נכונה ולא לגיטימית ולא תואמת את המצב של החוק, אני לא חושב שבתקופה הרגישה שבה אנחנו נמצאים היום זה זמן ללכת למשבר בין הרשויות", אמר אלקין בראיון בגלי צה"ל.

אדלשטיין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אדלשטיין (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

אמש פנה מזכ"ל מפלגת העבודה, עו"ד ערן חרמוני, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד השרים בצלאל סמוטריץ' ויריב לוין, זאת, בחשד להמרדה. השניים פרסמו בחשבונות הפייסבוק שלהם קריאות לאדלשטיין שלא להישמע להוראות בית המשפט, המבטאות, לפי התנועה, "בוז ואי נאמנות כלפי רשויות המשפט שהוקמו בדין".

סמוטריץ' אמר כי הוא "קורא ליו"ר הכנסת להתעלם מהפסיקה הדורסנית של בג"ץ", ואילו לוין אמר כי על אדלשטיין "להודיע שרק הוא יקבע מתי המליאה תתכנס ומה יהיה על סדר יומה". הוא הוסיף כי "אם הנשיאה חיות רוצה לשים עצמה מעל הכנסת, היא מוזמנת להגיע לבניין עם משמר בתי המשפט ולפתוח את ישיבת המליאה בעצמה".

סמוטריץ' (צילום: פלאש 90)סמוטריץ' (צילום: פלאש 90)

מכתב נוסף שוגר היום ליועץ המשפטי לממשלה בשם תנועת "חומת מגן לדמוקרטיה", שבו התבקש לפתוח בחקירה נגד השניים, וגם נגד אדלשטיין ושר המשפטים אמיר אוחנה. "אנחנו אזרחי מדינת ישראל , מכל קצווי הקשת, בכל הגילאים צעירים וותיקים, רובנו לחם במלחמות ישראל, חלקנו שכל את קרוביהם, כולנו אזרחים נאמנים וישרי דרך, נדהמנו מהפרות החוק ומהתנהלות מפרת אמונים לכנסת ישראל של שרים וחברי כנסת אמש ולנוכח קריאותיהם והחלטתם שלא להישמע להחלטות בית המשפט העליון וסירובם למלא את חובתם לכינון מוסדות הכנסת, בחירת יו"ר לכנסת והנעת פעילות וועדותיה ופעילות החקיקה והביקורת על הרשות המבצעת", צוין במכתב.

לפי החתומים, בהם קצינים לשעבר בצה"ל ואנשי אקדמיה, יש להעמיד לדין את הארבעה בגין "חשד מידי לביצוע עבירות חמורות של המרדה, שיבוש הליכי משפט, פגיעה בסדר הציבורי ובגין עבירה (שנקבעה כבר אמש בהחלטת בית המשפט העליון בשבתו כבג"ץ) של 'פגיעה ביסודות הדמוקרטיה' וכן על ביזיון בית המשפט והפרת אמונים לכנסת ולחוקיה".

תגיות:בג"ץיולי אדלשטייןזאב אלקיןצחי הנגבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה