חדשות בארץ

הפגנת ימין מחוץ לבית המשפט העליון: "בג"ץ גונב את המדינה"

השיירה יצאה מכביש החוף ועברה במחלפים מרכזיים במרכז הארץ עד שהתכנסה למחלף לטרון. משם יצאה השיירה אל כיוון הכנסת ובית המשפט העליון כדי לקדם מפגן מחאה נגד "הדיקטטורה השיפוטית אותה מקדמים שופטי בג"ץ השכם וערב"

מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)מפגינים מחוץ לבית המשפט העליון, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שיירת מכוניות של עשרות פעילי ימין התייצבה היום (שלישי) להפגנה מחוץ לבית המשפט העליון, במחאה על פסיקתו אמש המחייבת את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין לכנס עד מחר את מליאת הכנסת לצורך הצבעה על בחירת יו"ר חדש. ההפגנה, שהוגדרה על ידי הפעילים ככזו הדורשת מהשופטים "להפסיק את הדיקטטורה השיפוטית אותה הם מקדמים השכם וערב", הובלה על ידי תנועת הימין "אם תרצו".

השיירה יצאה מכביש החוף ועברה במחלפים מרכזיים במרכז הארץ עד שהתכנסה למחלף לטרון. משם יצאה השיירה אל כיוון הכנסת ובית המשפט העליון כדי לקדם מפגן מחאה, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. לפי התנועה, "משתתפי המחאה מחו על כך שבית המשפט חצה קו אדום ומתערב בסדר יומה של הכנסת בניגוד לחוק".

"הדמוקרטיה הישראלית מתה אתמול על ידי שופטי העליון שאף אחד לא בחר בהם ומשחקים בתפקידים פוליטיים", צעק אחד המפגינים מחוץ להיכל בית המשפט. "אין לכם מנדט, בג"ץ הורס את המדינה", הכריזו אחרים.

הפגנת הימין, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)הפגנת הימין, היום (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

לדברי אחד המארגנים, אבנר סעדיה, "נמאס לנו שהשופטים גונבים לנו את המדינה. נמאס לנו ללכת לבחור לכנסת ובפעל מי ששולט פה אלה השופטים". נחמה מילר, מפגינה נוספת, הוסיפה כי "אנחנו נמצאים במצב של שיבוש כל מערכות הניווט במדינה.. כל זה קורה בשל הבלבול שבית המשפט כפה וכופה עלינו בכל אורחות החיים. הגיע הזמן שיפסיקו לגנוב לנו את המדינה".

מתן פלג, יו"ר תנועת "אם תרצו", אמר כי שופטי העליון "רומסים את הכללים הדמוקרטיים פעם אחר פעם" וכי "הם הפכו את עצמם לממשלת-על העושה מה שהיא רוצה, מתי שהיא רוצה, כמעט תמיד משיקולים פוליטיים צרים המתכנסים לעובדה שמטרתם לטשטש את זהותה היהודית של מדינת ישראל". לדבריו, "ברור לכל בר דעת שהמטרה האמיתית של שופטי בג"ץ היא ביטול חוק יסוד הלאום וביטול חוק השבות. ישראל הציונית, נמצאת בסכנה שלא הייתה כדוגמתה מעולם. די לדיקטטורה של בג"ץ".

אמש הורה בג"ץ לאדלשטיין לכנס את המליאה לבחירת יושב ראש קבוע לא יאוחר מיום רביעי, זאת, ברקע חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שקבע כי בשל הנסיבות יש לקיים את ההצבעה בהקדם. להחלטת בג"ץ קדמה הודעה חריפה של אדלשטיין, שהודיע כי הוא מסרב למלאות אחר הוראת בית המשפט ואף האשים את השופטים בהתערבות בענייניה הפוליטיים של הכנסת.

בעקבות זאת, הוציאה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, צו מוחלט המחייב את אדלשטיין לקיים את ההצבעה במועד שקבע ההרכב, והוסיפה כי "הסירוב הנמשך לאפשר הצבעה במליאת הכנסת על בחירתו של יו"ר קבוע לכנסת, חותר תחת יסודות התהליך הדמוקרטי. הוא פוגע במובהק במעמדה של הכנסת כרשות עצמאית וכן בתהליך המעבר השלטוני, וככל שנוקפים הימים מאז השבעת הכנסת ה-23 מקבלים הדברים משנה תוקף. על כן, אין מנוס מן המסקנה כי בנסיבות שנוצרו מדובר באחד מאותם מקרים חריגים שבהם נדרשת התערבותו של בית משפט זה על מנת למנוע פגיעה בשיטת המשטר הפרלמנטרית שלנו".

תגיות:בג"ץהפגנהבית המשפט העליון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה