חדשות בארץ

הליכוד: "כחול לבן, ליברמן והמשותפת גוזלים את הכנסת"

בעקבות ההחלטה על הקמת הוועדה המסדרת ו- 6 ועדות זמניות, תקפו בליכוד את כחול לבן, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת: "דורסנות חסרת תקדים". בכחול לבן דורשים מיו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, להעלות את הקמת הוועדות לסדר היום של המליאה בישיבה הקרובה

ניסנקורן ואדלשטיין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ניסנקורן ואדלשטיין (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

הליכוד פרסם הבוקר (שלישי) הודעת תגובה חריפה נגד מפלגות גוש ה- 61 – כחול לבן, העבודה-מרצ, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת – שהחליטו על הקמת הוועדה המסדרת ו- 6 ועדות נוספות, מבלי שהגיעו קודם לכן להסכמה עם בלוק הימין.

"כחול לבן, יחד עם ליברמן והמשותפת, החליטו לגזול את הכנסת משניים וחצי מיליון מצביעי מחנה הימין", נאמר בהודעת הליכוד. "תוך דורסנות חסרת תקדים, התעלמות מכל נוהג קיים מאז ומעולם בכנסת, הם החליטו להקים לא פחות מ- 6 ועדות זמניות, כשבכולן קבעו רוב לעצמם כשנציג מטעמם עומד בראשן, וזאת בניגוד מוחלט לחלוקת המנדטים הכוללת בין סיעות הכנסת ומהנוהל המקובל מזה 22 כנסות".

"מחנה הימין לא יתן לזה יד, ולא ישתתף בדיונים ובהצבעות הלא דמוקרטיות הללו, שדורסות ומתעלמות מ- 58 חברי כנסת שהעם בחר. נמשיך להיאבק נגד ההתנהלות הבריונית והלא דמוקרטית של קואליציית גנץ-לפיד, ליברמן והיבא יזבכ, בשמם של כל אזרחי ישראל".

אמש אישרה מליאת הכנסת את הקמת הוועדה המסדרת, ברוב של 61 חברי הגוש בראשות כחול לבן. חברי מפלגות בלוק הימין החרימו את הדיון וההצבעה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שניהל את הישיבה, נמנע. במהלך הלילה אישרה הוועדה המסדרת, בראשותו של חבר הכנסת אבי ניסנקורן (כחול לבן) את הקמתן של 6 ועדות זמניות, הכוללות ועדה מיוחדת להתמודדות עם משבר קורונה. בנוסף לוועדת הקורונה הוקמו 3 ועדות מיוחדות נוספות – להיערכות מערכת החינוך, לעבודה ורווחה ולמיגור הפשיעה בחברה הערבית. בנוסף הוקמו ועדת חוץ וביטחון וועדת הכספים.

בראש ועדת החוץ והביטחון ימשיך לכהן חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן). חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) יחליף את חבר הכנסת משה גפני (דגל התורה) בראשות ועדת הכספים. בראשות ועדת הקורונה יעמוד חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן). יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, יעמוד בראשות ועדת החינוך. נציגי הרשימה המשותפת יעמדו בראשות הוועדות המיוחדות לעבודה ורווחה ולמיגור הפשיעה בחברה הערבית.

חברי סיעות בלוק הימין נטשו את הדיון בוועדה המסדרת ולא השתתפו בהצבעה על הקמת הוועדות, וזאת במחאה על הפרת הנוהג לפיו בזמן כהונתה של ממשלת מעבר נמנעת הכנסת מהקמת ועדות רבות.

הקמתן של ועדות מיוחדות צריכה לקבל את אישור מליאת הכנסת. בהמשך להחלטתה של הוועדה המסדרת על הקמת 4 ועדות מיוחדות, פנה ניסנקורן במכתב רשמי ליו"ר הכנסת, בו דרש ממנו להעמיד את הנושא על סדר יומה של המליאה בישיבתה הקרובה.

תגיות:הליכודישראל ביתנוכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה