חדשות בארץ

הוועדה המסדרת אישרה הקמת 6 ועדות זמניות

בנוסף לוועדות בנושאי כספים, חוץ וביטחון, החליטה הוועדה המסדרת על הקמתן של 4 ועדות מיוחדות לענייני קורונה, חינוך, עבודה ורווחה ומיגור הפשיעה בחברה הערבית. חברי גוש הימין נטשו את הדיון, ולא השתתפו בהצבעה. הקמת הוועדות צריכה לקבל את אישורה של מליאת הכנסת

בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש)בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש)
אא

הוועדה המסדרת של הכנסת אישרה הלילה (בין שני לשלישי) את הקמתן של 6 ועדות זמניות, הכוללות ועדה מיוחדת להתמודדות עם משבר קורונה. בנוסף לוועדת הקורונה הוקמו 3 ועדות מיוחדות נוספות – להיערכות מערכת החינוך, לעבודה ורווחה ולמיגור הפשיעה בחברה הערבית. בנוסף הוקמו ועדת חוץ וביטחון וועדת הכספים. הקמת הוועדות צריכה לקבל את אישורה של מליאת הכנסת.

בראש ועדת החוץ והביטחון ימשיך לכהן חבר הכנסת גבי אשכנזי (כחול לבן). חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) יחליף את חבר הכנסת משה גפני (דגל התורה) בראשות ועדת הכספים. בראשות ועדת הקורונה יעמוד חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן). יו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, יעמוד בראשות ועדת החינוך. נציגי הרשימה המשותפת יעמדו בראשות הוועדות המיוחדות לעבודה ורווחה ולמיגור הפשיעה בחברה הערבית.

חברי סיעות בלוק הימין נטשו את הדיון בוועדה המסדרת ולא השתתפו בהצבעה על הקמת הוועדות, וזאת במחאה על הפרת הנוהג לפיו בזמן כהונתה של ממשלת מעבר נמנעת הכנסת מהקמת ועדות רבות.

מוקדם יותר אתמול, אישרה המליאה את הקמת הוועדה המסדרת, ברוב של 61 חברי הגוש הכולל את כחול לבן, העבודה-מרצ, ישראל ביתנו והרשימה המשותפת. חברי מפלגות בלוק הימין החרימו את הדיון וההצבעה. יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שניהל את הישיבה, נמנע. בהתאם להוראות משרד הבריאות, ההצבעה התנהלה באופן שמי, כאשר כל חבר כנסת נכנס בתורו למליאה, הצביע ויצא מיד לאחר מכן. בראש הוועדה המסדרת עומד יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן.

ועדת החוץ והביטחון הזמנית, שהתכנסה לישיבה ראשונה, אישרה גם את הקמתה של ועדת המשנה למודיעין, שירותים חשאיים ושו"ן (שבויים ונעדרים), שהחלה בשבוע שעבר לדון בצו ההסמכה לשב"כ, על מנת לסייע במאמצים לצמצם את התפשטות הקורונה, אך טרם סיימה את הדיון. "אנו מתכנסים לישיבה הראשונה של מליאת ועדת חוץ וביטחון עוד הלילה, בשל הצורך הדחוף להתחיל בפעילות הוועדה כבר הבוקר", אמר אשכנזי. "ועדת המשנה לענייני מודיעין ושירותים חשאיים, אשר הוקמה הלילה, תתכנס בהקדם לדיון בשל חשיבות הנושא, ובהתאם לפסיקת בג"ץ שקובעת כי על הוועדה לפקח על שב"כ בהפעלת האמצעים הדיגיטליים במסגרת צמצום התפשטות נגיף הקורונה".

תגיות:הכנסתהליכודכחול לבןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה